Drivande Förvaltningscontroller till AB Helsingborgshem

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Helsingborg, Höganäs, Landskrona, Ängelholm, Örkelljunga eller i hela Sverige

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 11 800 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 10 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 160 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon.
Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se .

I denna rekrytering samarbetar AB Helsingborgshem med Experis Finance.

Vad letar vi efter ?
Helsingborgshem är en dynamisk arbetsgivare som präglas av öppenhet och nytänkande. Vi försöker ständigt utmana och utveckla oss själva, hur våra processer ser ut samt vilka rutiner och arbetssätt vi använder. Vi arbetar utifrån "bästa affären för företaget" vilket indirekt innebär bästa affären för hyresgästen.

Vi söker dig som är analytisk, nyfiken och driven att få fram och kunna förklara de underliggande faktorerna bakom resultatet. Du tar gärna egna initiativ och influerar din omgivning att vara delaktiga i att skapa förändring, genom en kombination av sociala färdigheter, hög kommunikativ förmåga och envishet. Du är van vid att arbeta såväl självständigt som i team.

Vi ser att du har några års erfarenhet med dig från rollen som controller, gärna från fastighetsbranschen. Alternativt är du revisor som arbetat mycket mot fastighetsbolag. Utbildningsmässigt är du civilekonom med inriktning controlling. Rollen förutsätter att du talar och skriver svenska obehindrat. Du är naturligtvis också en fena på Excel.

Tjänsten är på heltid och placerad på Helsingborgshems kontor i Helsingborg. Körkort och tillgång till bil krävs.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten innebär stort fokus på ekonomistyrning och ekonomiuppföljning i det ena av två stora förvaltningsområden plus projektförvaltning. Dessutom innebär rollen att ingå i företagets controllergrupp där samsyn och helhetssyn råder på företagets samlade behov. Företagets fastighetsportfölj är en övergripande process där du medverkar med verktyg för utveckling och värdering.

Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter återfinns:

• Analys, ekonomisk planering, uppföljning och prognoser. Fokus på driftnetto samt direkt och- totalavkastning på fastigheter i förvaltningsområdet
• Tillsammans med medarbetarna se till fakturahantering, konteringsrutiner och beslutsattester blir korrekta och att löpande informera och kompetenshöja medarbetarna inom ekonomiskt tänkande.
• Bistå vid uppföljning av entreprenadavtal tillsammans med förvaltningssamordnare och inköpsansvarig. Förse övriga med analysmaterial och underlag för upphandlingar.
• Att ta ett stort ansvar för budget- och prognosprocesserna

Du ingår i förvaltningsområdets ledningsteam.

Och nu då?
Vi erbjuder en spännande tjänst som Förvaltningscontroller i en utvecklande miljö. Om du tror att du kompletterar oss så ansök då med ett registrerat och uppdaterat CV och ansökningsbrev genom att klicka på "Ansök".

I ditt ansökningsbrev vill vi att du på ett tydligt sätt reflekterar kring frågeställningarna:

"Varför passar jag för den här rollen utifrån hur annonsen är utformad?"

"På vilka sätt influerar jag min omgivning?"

"Ge exempel på hur du utvecklat verktyg för verksamhetsstyrning."

Vill du ha ytterligare information så kan du kontakta Mattias Larsson på Experis, telefon 042-37 16 12. Vi arbetar med ett löpande urval vilket medför att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför uppmuntrar vi dig att inte dröja för länge med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2015-02-25

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Larsson 042 37 16 12

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2182029

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: