Driftplanerare, Solna
Skatteverket / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som driftplanerare på IT Serviceenheten
Som driftplanerare skapar du förutsättningar för ordning och reda i driftmiljön och i den löpande produktionen. Du ansvarar för produktionsplanering, d.v.s. insamling, samordning och planering av ändringar och aktiviteter i driftmiljöer samt informerar om dessa. Du är även ansvarig för planerings- och uppföljningsmöten. Du är en del i vår centrala ärendehantering och arbetar med kvalificerade delar i ärendeflödet. I arbetsuppgifterna ingår arbete med analyser och konsekvenshantering av planerade produktionssättningar ur ett driftsperspektiv.
Du kommer att arbeta i en sammansvetsad grupp med högt i tak, högt tempo och hög kompetens. Du kommer att ha stora möjligheter att vidareutveckla dig.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har arbetat med IT-drift och -förvaltning
• är bra på att kommunicera
• är bra på att samarbeta
• har erfarenhet av planering och uppföljning
• har förmåga att arbeta enligt aktivitetsplaner
• har erfarenhet av ärendehantering och ärendehanteringsverktyg.
Det är meriterande om du har erfarenhet av planering och ärendehantering inom en större organisation samt ITIL.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-08-15Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrister Lindström, Sektionschef 010-574 96 09
Maryam Semnami, funktionsansvarig 010-575 00 92
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1626075
Observera att sista ansökningsdag har passerat.