Driftchef till Fastighetsenheten
Salems kommun / Fastighetsskötarjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem,
Botkyrka,
Södertälje,
Stockholm,
Österåker eller i
hela Sverige Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Om oss
Fastighetsenheten har i uppdrag att bygga, äga, förvalta och utveckla kommunens fastigheter, samt ansvara för in- och uthyrning av kommunala verksamhetslokaler och bostäder utifrån verksamhets- och brukarspecifika behov.
Fastighetsdriften har i uppdrag att administrera och avhjälpa felanmälningar samt ansvara för fastighetsdriften avseende värme, ventilation, säkerhet och utemiljö. Verksamheten syftar till att tillhandahålla väl fungerande lokaler, bostäder och utemiljöer för verksamheternas behov inom Barn- och utbildning, Kultur- och fritid samt Socialförvaltningen
Arbetsuppgifter
Du kommer att leda enheten för fastighetsdrift som består av åtta medarbetare. Du har ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi.
Du ansvarar för att kommunens fastighetsbestånd med tillhörande tomtmark drivs och sköts på ett kostnadseffektivt sätt utifrån brukarnas behov och myndighetskrav.
I arbetsuppgifterna ingår också att:
• Leda och utveckla drift, skötsel och felavhjälpande underhåll av kommunens fastigheter med tillhörande tomtmark för att uppnå effektivisering av driftskostnader, ökade fastighetsvärden och nöjda brukare.
• Ansvara för fastighetsdriftens budget, prognos och resultat.
• Ansvara för upphandling av entreprenörer, leverantörer och serviceavtal som verksamheten kräver.
• Ansvara för fastighetsjour, verksamhetens IT-stödsystem och hanteringen av larm och lås.
• Ansvara för medverkan vid myndighetsbesiktningar samt åtgärder till följd av dem.
Publiceringsdatum2023-05-03KvalifikationerVi söker dig som har:
• Yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen
• Ledarerfarenhet från liknande uppdrag
• Erfarenhet från budget och ekonomiarbete
Det är meriterande om:
• Du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik
• Har erfarenhet av LOU
Vi söker dig som är strukturerad, beslutsam och har god samarbetsförmåga och obehindrat uttrycker dig i tal och skrift på svenska.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 22 maj, 2023.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Individuell lönesättning. Månadslön.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Salems kommun (org.nr 212000-2874),
http://www.salem.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Fastighetschef
Monika Perunicic Joksic
monika.perunicic@salem.se 070-437 9192 Jobbnummer 7731419
Observera att sista ansökningsdag har passerat.