Domstolsvärd
Sveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm / Väktarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla väktarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm i Stockholm Kammarrätten i Stockholm är den största av Sveriges fyra kammarrätter och är också landets Migrationsöverdomstol. Domstolen har cirka 220 medarbetare, varav ungefär 170 är jurister. Organisationen består av sex dömande avdelningar samt en administrativ enhet. Kammarrätten handlägger cirka 500 olika måltyper där de vanligast förekommande målen är
migrationsmål, skattemål och socialförsäkringsmål.
Kammarrätten i Stockholm är en domstol som ständigt utvecklar arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättsäkerhet, effektivitet, öppenhet och tillgänglighet. Vi har ett öppet och trivsamt arbetsklimat, där allas delaktighet och ansvarstagande värdesätts. Våra lokaler är vackert och centralt belägna på Riddarholmen i Stockholm
Publiceringsdatum2013-04-15ArbetsuppgifterReceptionen/vaktmästeriet består av fem medarbetare där några har förordnande som ordningsvakter. Domstolsvärdarna med förordnande arbetar både i receptionen och med vaktmästaruppgifter samt med det operativa säkerhetsarbetet. Har du inget förordnande som ordningsvakt kommer dina arbetsuppgifter i stort bestå av vaktmästaruppgifter såsom posthantering, mottagning och åtgärdande av felanmälningar, kopieringsbeställningar, flytt av möbler etc. I arbetet ingår också att:
• svara för servicen gentemot de dömande avdelningarna, andra myndig-heter, allmänhet och andra intressenter.
• tillhandahålla information och rådgivning till myndighetens personal i frågor som berör vaktmästeriets och receptionens område.
KvalifikationerDu som söker ska ha:
• lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning på motsvarande nivå
• erfarenhet av arbete inom vaktmästeri och/eller receptionsarbete
• erfarenhet av operativt säkerhetsarbete
• goda kunskaper och färdigheter avseende Office paket samt god förmåga att ta till dig nya datorstödsprogram
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete som brandskyddskontrollant
• vana att hålla utbildningar och genomgångar
• ett aktuellt förordnande som ordningsvakt
Du behöver kunna uttrycka dig enkelt både i tal och skrift. Det är viktigt för oss att du har en förmåga att vara lyhörd för att kunna bemöta människor i olika situationer och ge dem en bra service under den tiden som de vistas på vår domstol.
I många situationer behövs även en pedagogisk förståelse och förmåga för att bemöta människor på rätt sätt. För att kunna klara detta tror vi att du behöver vara en person som både är servicemedveten och har en hög social kompetens. Det krävs förstås att du är van att ta egna initiativ, resultatinriktad och noggrann.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön, etnisk- och kulturell bakgrund. Eftersom de flesta domstolsvärdar är män ser vi gärna kvinnliga sökande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Anställningen är ett vikariat under ca. 1 ½ år. Tillträde sker under augusti alternativt september.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-28
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Kammarrätten i Stockholm samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Ange följande referens när du ansöker: A325044
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer Löndahl, Servicechef 08-561 690 99
Facklig kontaktCarin Jahn, Jusek, Kammarrättsråd, Jusek 08-561 693 63
Lars Thun, IT-handläggare, ST-domstol 08 - 561 694 02
FöretagSveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm
AdressSveriges Domstolar, Kammarrätten i Stockholm
Box 2302
10317 Stockholm
Jobbnummer 1521660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.