DO söker IT- och telefoniansvarig

Diskrimineringsombudsmannen / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Diskrimineringsombudsmannen i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.

För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. DO kommer att flytta till nya lokaler på Råsundavägen 18 i Solna. Inflyttning beräknas från den 1 november 2016 till 31 december 2016.

Administrativa enheten
I administrativa enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer. Enheten ansvarar för ekonomistyrning, verksjuridik, IT, telefoni, registratur, arkiv, reception och växel, lokal- och säkerhetsarbete samt fysiskt tillgänglighets- och miljöarbete.

Publiceringsdatum
2016-02-25

Arbetsuppgifter
Som IT-ansvarig har du ett helhetsansvar för myndighetens IT-funktion. I arbetsuppgifterna ingår att leda och fortsätta utvecklingen av IT och telefoni enlighet med DO:s IT-strategi. Du förväntas leda DO:s IT och telefoni till att uppfylla krav på verksamhetsanpassning, säkerhet, regelmässighet och effektivitet. Du samordnar frågor inom drift, support, systemutveckling, förvaltning och säkerhetsfrågor samt säkerställer genomförandet av det operativa arbetet inom IT och telefoni. Sedan 2015 hanteras den operativa IT-verksamheten av extern leverantör. 2016 genomförs motsvarande för DO:s telefoni. I rollen ingår att vara ett kvalificerat stöd till myndighetsledningen i IT- och telefonifrågor och att agera beställare gentemot berörda leverantörer samt budgetera och följa upp resultat. Arbetet innebär många kontakter inom och utom myndigheten och ett nära samarbete med ledning och medarbetare på myndigheten.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig med
• akademisk examen med inriktning på IT, minst kandidatnivå eller motsvarande utbildning som DO bedömer som likvärdig
• flerårig vana av liknande arbetsuppgifter inom IT
• flerårig erfarenhet av att agera beställare gentemot leverantörer
• kunskaper om drift, support, förvaltning och säkerhetsfrågor inom IT
• flerårig erfarenhet av att hantera budget och kostnadsuppföljning
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Du ska ha förmåga att
• driva, utveckla och samordna myndighetens arbete med IT
• beställa från och arbetsleda leverantörer
• bereda och rapportera underlag till ledning och andra intressenter
• ge kvalificerat stöd till myndighetsledningen i frågor kring IT och telefoni
• vara verksamhetsorienterad, strategisk och lösningsinriktad
• inge förtroende och ha hög integritet
• samarbeta och skapa goda relationer
• vara analytisk, strukturerad och noggrann

Meriterande
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet, helst på statlig myndighet
• flerårig erfarenhet av att arbeta med ITIL eller motsvarande modeller
• goda kunskaper om förändringsledning, projektledning och förvaltning
• erfarenhet av motsvarande arbete inom telefoni
• erfarenhet av informationssäkerhetsarbete
• vana att arbeta process- och projektorienterat
• goda kunskaper inom upphandling enligt Lagen om offentlig upphandling

DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-27
Ange följande referens när du ansöker: LED 2016/66
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokning@do.se

Kontakt
Lotta-Karin Hansson, HR-handläggare 08-120 20 753 lotta-karin.hansson@do.se
Nanna Sörling, Chef för administrativa enheten 08-120 20 700

Facklig kontakt
Pilar Apelgren 08-120 20 700 (ST)
Caroline Diab 08-120 20 700 (Saco)

Företag
DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN

Adress
DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN
BOX 3686
10359 STOCKHOLM

Kontorsadress
TORSGATAN 11
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12020700

Jobbnummer
2691793

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Diskrimineringsombudsmannen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Diskrimineringsombudsmannen: