Dispatcher / Teknisk kundsupport

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-11-30

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn. Med en rikstäckande organisation och lokala kännedom tar de ansvar och levererar högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare. ONE Nordic har marknadens bästa kompetens för att utveckla, bygga, modernisera, optimera och underhålla kundernas anläggningar. De arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar de högteknologiska och hållbara energisystem. ONE Nordic har idag ca 1 000 medarbetare i Sverige. Huvudkontoret ligger i Malmö.

ONE Nordic erbjuder dig som anställd en arbetsplats som kännetecknas av tempo, en positiv anda och mycket glädje, där kollegor delar och ger energi till varandra och har roligt på jobbet. Som företag i elbranschen är ONE Nordic i framkant, både med teknologier och arbetssätt. ONE Nordic tror på potentialen i människor och anställer för att vidareutbilda och stärka sina medarbetares kompetenser.


Dina arbetsuppgifter
Som teknisk support jobbar du främst med felsökning och ärendehantering av elnät över hela Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot inkommande samtal från kunder, registrera felärenden samt ge teknisk support. Du är den personen som lyssnar in vad kunden har problem med, felsöker för att sedan även erbjuda lösningar. Vidare ansvarar du för att prioritera ärendena och göra en tydlig överlämning till teamledarna utifrån din dialog med kund.

Utöver det stöttar du upp dina kollegor under lugnare perioder genom att planera, koordinera och följa upp teknikers och montörers arbete. Tillsammans arbetar ni för att optimera fördelningen av resurser och färdigställa dokumentation. Vidare säkerställer du att utrustning finns med så teknikern kan genomföra sitt arbete samt hantera kontakt med kunder vid exempelvis ombokning

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial teknisk utbildning, exempelvis inom energi, el eller teknik
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i en supporterande roll mot fältpersonal eller annan roll som anses likvärdig
• Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem och god vana att använda telefonen som verktyg
• Erfarenhet från industrin, el eller energi (meriterande)
• Du talar och skriver obehindrat på svenska

Vi tror att du som söker tjänsten är tekniskt kunnig och har lätt för att arbeta med olika typer av människor. Dina styrkor är att du är duktig på att lyssna in och på så sätt skapar du förtroende hos dina kunder. Du strävar alltid efter att hjälpa kunderna på ett lösningsorienterat sätt och är pedagogisk i din dialog. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt. Vidare är du bekväm med att fatta beslut och agerar utifrån dessa. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Arlöv/Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundservice, telefonkontakt, kundkontakt, koordinering, planering, dispatcher, produktionsplanerare, planerare, produktionskoordinator, koordinator, produktion, produktionsstöd, dokumentation, administration, ekonomi, logistik, heltid, Malmö, Arlöv

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Olivia Thell
olivia.thell@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6141894

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: