Dispatch/Serviceledare till InfoCare - Göteborg

InfoCare / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Vårgårda, Trollhättan eller i hela Sverige

Vi söker dig som drivs av att ha många kontaktytor och som är lösningsfokuserad!

InfoCare söker ett antal serviceledare/dispatchers för anställning internt.

Som dispatch ansvarar du för att leda och fördela arbete över våra tekniska resurser för InfoCares verksamhet i Väst/Syd, i teamet kommer ni totalt vara 4-5 dispatchers.

Arbetsplatsen är just nu i Västra Frölunda och kontoret kommer flyttas till Mölndal i April.

Stor del av tjänsten innebär att du kommer ansvara för att med hög kvalitet och effektivitet leverera fältservice.

TJÄNSTEN
Som dispatcher arbetar du utifrån uppsatta rutinbeskrivningar för serviceledningen inom fältservice samt aktivt arbetar med ruttoptimering för teknikerna. Dessutom behöver du sträva efter att alltid uppnå SLA (Service Level Agreement)-nivåer. Utöver det ska du kunna ta snabba beslut om vem som ska göra vilket jobb (kunduppdrag/ticket) samt ha fullt mandat att styra alla resurser inom eget område inklusive prioriteringar av uppdrag.

ÖNSKVÄRD KOMPETENS
För att passa som serviceledare hos InfoCare behöver du ha kunskap inom det egna geografiska området vilket fördelas tillsammans med Teamleader. Det är mycket meriterande med kunskap och erfarenhet av nödvändiga IT-verktyg, t.ex. MS Office, Skype for Business, planeringssystem och någon typ av ärendehanteringssytem. För rollen är det även viktigt att ha förståelse och känna till kundavtal/leveransvillkor, t.ex. SLA, viten etc.

Det är meriterande med erfarenhet som dispatcher och gärna inom IT-området

PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person behöver du vara snabbtänkt och kunna ta ägandeskap. Du behöver även ha mycket god prioriterings- och planeringsförmåga. Mycket god strukturell förmåga, noggrannhet samt att vara ordningssam är en förutsättning för tjänsten. Utöver detta önskar vi att du är mål- och resultatorienterad samt är initiativtagare som tar tag i problem när det krävs.

Det är även viktigt i denna roll att du har viljan och förmågan att ringa tekniker/kunder som är nya för dig.

Flytande svenska är i tal och skrift är ett krav, goda kunskaper i engelska, främst i skrift.


Mycket stor vikt läggs på personliga egenskaper, t.ex. attityd, motivation och inställning.



Det är meriterande med allmänt intresse för teknik i denna tjänst. Det är även meriterande och fördel om du har arbetat som queue coordinator/serviceledare/dispatcher tidigare.

Tillsättningen är omgående, urval och intervjuer sker löpande. Du kommer bli tillsvidareanställd med inledande provanställning. Vid anställning kommer utdrag från belastningregistret att ske.



InfoCares mål är att hitta rätt medarbetare med matchande kompetens och profil till fältverksamheten som vill bidra till företagets utveckling.

För frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.

Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-01-10

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-07
Ange följande referens när du ansöker: 928/662
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Infocare Forfragningar.SE@infocare.com

Företag
InfoCare

Adress
InfoCare
42131
42131 1480

Kontorsadress
F O Petersonsgata 30, 421 31, Västra Frölunda

Jobbnummer
3895191

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare: