Direktör NKS Bygg
Stockholms Läns Landsting / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Läns Landsting i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholms Läns Landsting
Presentation
Vi söker en direktör som vill leda ett av landstingets och Skanskas största projekt någonsin.
Stockholms läns landsting uppför Nya Karolinska Solna (NKS) som ska bli ett nytt och toppmodernt universitetssjukhus med uppgift att bedriva högspecialiserad och specialiserad sjukvård samt forskning och utbildning av stor omfattning och högsta kvalitet. Det nya sjukhuset planeras öppna för den första patienten under 2016 och vara helt klart 2017.
Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) har ansvaret för byggnation och upphandling av utrustning för det nya sjukhuset. Uppdraget har en tung miljö- och hållbarhetsprofil.
Publiceringsdatum2012-06-11Dina arbetsuppgifter• Leda och samordna arbetet av byggnationen Nya Karolinska Solna
• Samordna arbetet mellan olika intressenter
• Samarbete med Karolinska universitetssjukhusets ledning
• Beställarombud för SLL:s projektavtal med projektbolaget Swedish Hospital Partners
• Deltagande i flertal kommittéer och beredningar
• Företräda NKS projektet internt inom landstinget och externt i många sammanhang och konstellationer
• Samverka med Karolinska Institutet
• Samarbeta för genomförande av komplexa upphandlingar
Utbildning/erfarenhet
Du är civilekonom eller civilingenjör med erfarenhet från strategiska ledningsfunktioner t ex inom fastighetsbranschen. Dessutom är du en skicklig förhandlare såväl på svenska som på engelska som har erfarenhet av kvalificerat avtalsarbete och projektledning. Naturligtvis är du en uppskattad och framstående ledare. Det är meriterande om du förstår skillnaden mellan att arbeta offentligt kontra privat och du har förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du dessutom insyn i miljö- och hållbarhetsfrågor är det ytterligare en merit.
Som person gillar du utmaningar, är drivande, affärsmässig och har ett strategiskt helikopterperspektiv. I ledarrollen är du entuiasmerande, bra på att kommunicera och har hög integritet. Din samarbetsförmåga kan komma att sättas på prov då du kommer att möta många intressenter internt och externt och din förmåga till samarbete med alla berörda utifrån ditt ansvarsområde för bygg- och tjänsteprojektet med bibehållet fokus är hög. Du är lojal till fattade beslut och har en förmåga att prioritera.
Företagsbeskrivning
Stockholms läns landsting är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 43 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer.
Den främsta uppgiften är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar även för den regionala utvecklingen och bidrar till kulturen i länet. I landstinget ingår drygt tjugo förvaltningar och bolag.
Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen.
LSF har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar förvaltningen avseende jämställdhet och mångfald.
Fackliga företrädare:
Vision Gunnar Sandell
tel:08-12314141
SACO Evert Kroes
tel:08-737 44 41
Sluttext
Detta uppdrag genomförs av Poolia Executive Seach AB.
Då urvalet sker löpande välkomnar vi din ansökan så snart som möjligt!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-14
Ange följande referens när du ansöker: 31924
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagStockholms Läns Landsting
AdressStockholms Läns Landsting
Jobbnummer 1268642
Observera att sista ansökningsdag har passerat.