Digtal projektledare

E.ON Sverige AB / Datajobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Sverige AB i Malmö, Hässleholm, Halmstad, Karlshamn, Växjö eller i hela Sverige

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Hos oss på E.ON är du med och gör skillnad på riktigt. Vi har storleken och ambitionen som krävs för att ställa om till hållbar energiproduktion i samhället. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi superkrafter som gör skillnad - idag och för framtiden.

Publiceringsdatum
2023-05-12

Om företaget
Teamet kundsupport frontoffice ingår i service exellence gruppen som består av 12 medarbetare. Dagligdags arbetar vi med olika utvecklingsinitiativ som syftar till att utveckla, förbättra och förvalta delar av vår verksamhet. Vi strävar efter kontinuerlig förbättring och digitalisering av kundupplevelsen av våra servicetjänster samtidigt som vi kontinuerligt effektiviserar och skapar smartare arbetssätt, processer och system internt. Teamet driver eller är delaktiga i olika utvecklingsinitiativ som endera är tvärfunktionella initiativ, strategiska projekt eller förbättringsinitiativ inom frontoffice. Givetvis samarbetar vi med våra kollegor inom E.ON i stort för att uppnå ett end-to-end perspektiv i projekt som kräver det.
Din roll
Som en del av dina arbetsuppgifter driver du arbete både inom E.ON Kundsupport eller tillsammans med kollegor inom övriga E.ON i syfte att nå ett E2E perspektiv i våra processer och tjänster mot kund med digitalt fokus. Vi arbetar strukturerat efter uppsatta metoder för att säkerställa uppsatta mål som t.ex. handlar om att nå hög kundnöjdhet såväl som att förflytta en betydande del av servicen till digitala kanaler.
Du arbetar bl.a. med:
* Hantera projektets livscykel från planering och kravspecifikation till implementering och övervakning
* Samarbeta med interna stakeholders för att identifiera och förstå affärsbehov samt omsätta dem i effektiva digitala lösningar
* Övervaka projektets framsteg, resurshantering och riskhantering för att säkerställa att projektet levereras i tid och inom budget

Dina erfarenheter
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har passion för hållbarhet att driva utvecklingsarbete för enkla, smarta och digitala tjänster till kund samt intresse för att var med och forma framtidens energilandskap. Du har tidigare erfarenhet inom digitalt arbete och har med fördel arbetat med att både sätta och följa effekten av de initiativ som drivs. Det är fördelaktigt om din erfarenhet kommer från andra digitala transformationsresor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbete med olika analysverktyg och är van att följa upp arbeten löpande. Har du dessutom arbetat med olika rotorsaksanalyser och är bevandrad i en data driven miljö där insikter, analyser driver dig framåt i arbetet är vi en perfekt match!
Som person tror vi att du är nyfiken och drivs av att hela tiden förändra och förbättra våra tjänster och vår verksamhet i syfte i att förflytta oss till de bättre. Vi ser gärna att du har förmågan att se helheten i vår affär och samtidigt är operativt kunnig och kan tolka data och insikter. Med ditt analytiska tankesätt tar du tillvara på de insikter som kommer från data och föreslår lösningar för att driva arbetet med förbättringar relaterat till affären. Du är modig och tar dig an nya utmaningar utan facit i hand.
Eftersom du kommer ha många olika kontakter är det viktigt att du trivs med att skapa relationer och har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser det som naturligt att du har ett stort intresse för utveckling samt en förmåga att arbeta självständigt i din roll.
Din chef Pernilla leder med tillit och engagemang, hon prioriterar gruppens välmående och är varmt tillgiven i varje individs utveckling. Teamet kännetecknas av en öppen och välkomnande kultur där olikheter ses som en stryka.
Om du är redo att ta på dig utmaningen att driva digitala projekt och bidra till en hållbar framtid, skicka in din ansökan redan idag

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Pernilla Mohiln Andersson: +46 706 623332
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark, Unionen, +46 730 895324
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, Carl-Johan.Johansson@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Som en del av dina arbetsuppgifter driver du arbete både inom E.ON Kundsupport eller tillsammans med kollegor inom övriga E.ON i syfte att nå ett E2E perspektiv i våra processer och tjänster mot kund med digitalt fokus.

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "215940-41583940".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
E.On Sverige AB (org.nr 556006-8420), http://www.eon.com

Arbetsplats
E.ON Kundsupport Sverige AB

Kontakt
Pernilla Mohlinandersson
+46 706 623332

Jobbnummer
7770131

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Sverige AB: