Digitaliseringsledare till Mölndals skolförvaltning
Mölndals kommun / Pedagogjobb / Mölndal
2022-07-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digitaliseringsledare till Mölndals skolförvaltning" (publicerad 2022-08-09) ⬅️
Visa alla pedagogjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Skolförvaltningen, som lyder under skolnämnden, är Mölndals största förvaltning med ca 2000 medarbetare. Verksamheten omfattar förskola, pedagogisk omsorg, familjecentraler, grundskola, grundsärskola och kulturskola. Förvaltningen arbetar för att utveckla de olika verksamheterna i enlighet med nämndens mål.
Tjänsten är placerad på skolförvaltningens Enhet för verksamhetsstöd. Enheten består av flera olika funktioner såsom systemansvariga, verksamhetsutvecklare, IKT-assistent och kommunikatör. Enheten verkar inom områden digitalisering, kommunikation, kris och säkerhet samt drift och support av förvaltningens verksamhetssystem. Du ingår i ett team där ni gemensamt tar ansvar för att utveckla verksamheten.
Publiceringsdatum2022-07-08ArbetsuppgifterUppdraget innebär att du stöttar chefer/rektor i den digitala transformationen på verksamhetsnivå efter uppkomna behov samt samordnar och leder utvecklingsinsatser. Som digitaliseringsledare använder du digitalisering som en metod för verksamhetsutveckling med utgångspunkt från förvaltningens "Plan för digitalisering".
Du leder och deltar i förvaltningens nätverk med fokus på digitalisering och innovation, representerar skolförvaltningen i olika externa digitaliseringsnätverk och samverkar med andra digitaliseringsledare och verksamhetsutvecklare.
Uppdraget är omväxlande med arbetsuppgifter som:
• Utveckla och förankra riktlinjer och strategier
• Planera för och leder förändringsarbete
• Omvärldsspana på nya digitala möjligheter
• Inspirerar till skolutveckling genom digitalisering
KvalifikationerVi söker dig som har en avslutad högskola/universitetsutbildning inom området, t.ex. pedagogik och IT, ledning/verksamhetsstyrning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Du behöver också ha erfarenhet som digitaliseringsledare på operativ och strategisk nivå, innehållande planering, styrning och ledning. Du har goda IT-kunskaper och ett genuint intresse av tekniska möjligheter inom digitalisering.
Vidare ser vi att du är förändringsorienterad, kommunikativ med god ledarskapsförmåga.
För att du ska lyckas i rollen som digitaliseringsledare är du lyhörd, ansvarsfull och har ett helhetsperspektiv med fokus på målgrupp och resultat.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet och samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
På grund av semestertider så hänvisar vi i första hand till mailkontakt med kontaktpersonerna.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMölndals kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C93830".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)
Arbetsplats Mölndals stad
Kontakt Chef för verksamhetsstöd
Jessica Dunhäll
jessica.dunhall@molndal.se 031-3151060 Jobbnummer 6808880
Observera att sista ansökningsdag har passerat.