Digital marknadsförare, sommarvikariat
Uppsala kommun / Marknadsföringsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Destination Uppsala, näringsliv & destination
Vill du vara med och driva marknadsföringen av Uppsala i sommar, och trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter? Destination Uppsala, en del av näringsliv & destination söker just nu en digital marknadsförare för ett sommarvikariat. Vi söker dig som gillar att vara på plats där det händer, och som är bra på att fånga upplevelsen i bild och film för att skapa engagemang i sociala medier. Välkommen med din ansökan till en riktigt rolig tjänst!
Destination Uppsala är ett bolag helägt av Uppsala kommun, och är en del av avdelningen Näringsliv & Destination vid kommunledningskontoret. Det primära uppdraget är att utveckla, sälja och marknadsföra Uppsala som destination för valda marknader och målgrupper, för att skapa intäkter och utveckling för den lokala besöksnäringen. Bolaget ansvarar för att driva Uppsalas besöksmottagande, projektleda kommunens större evenemang samt för att i samarbete med näringen utveckla mötes- och evenemangsindustrin via Uppsala Convention Bureau. Bolaget ansvarar även för besöksnäringsfrågor inom platsvarumärke Uppsala.
Här kan du läsa mer om vår verksamhet (
https://destinationuppsala.se/)Ditt uppdrag
Som digital marknadsförare ansvarar du för att utifrån satta innehållsstrategier planera, producera och publicera innehåll i digitala kanaler samt genomföra marknadsaktiviteter och kampanjer för att attrahera besökare till Uppsala. I rollen arbetar du mot många kontaktytor internt och externt, och är ofta på plats på evenemang, besöksmål och upplevelser inom Uppsala kommun.
Arbetsuppgifter som ingår:
• planera, producera och publicera material för sociala kanaler så som inlägg, evenemang och enklare videoguider för ex. Reels och Stories
• filma och fota, primärt med mobilkamera
• dagligen besöka aktuella upplevelser, aktiviteter och evenemang i Uppsala
• interagera och initiera dialog med våra följare, nuvarande som potentiella, i de sociala kanaler vi kommunicerar genom
• hantera, skapa och följa upp annonser i Facebook Ads Manager
• uppdatera texter, guider och bilder på Destination Uppsalas hemsida
• hantera översättningar och ansvara för kontakt med översättningsbyrå
• vid behov ha kontakt med bolagets upphandlade byråer
• andra eventuella arbetsuppgifter tilldelade från Projektledare webb & sociala medier eller marknadschef.
Du kommer att arbeta i ett kreativt team bestående av tio personer och rapporterar till marknadschef. Enheten ansvarar för marknadsföring och kommunikation för avdelningen näringsliv och destination, införsäljning av Uppsala som besöksmål, destinationsutveckling samt Uppsalas besöksmottagande. Tjänsten arbetar närmast frågor kring destination men ditt uppdrag kan även komma att innefatta uppgifter för näringslivsenheterna.
Publiceringsdatum2022-05-20BakgrundVi söker dig som har genomförd eller pågående relevant utbildning från universitet/högskola, YH eller privat aktör alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet, samt dokumenterad erfarenhet av att arbeta med innehållskapande i sociala medier, annonsering och uppföljning i Facebook Ads Manager samt redigering i Wordpress. Du har en bra känsla för tonalitet och captions i sociala medier samt kan kombinera detta med passande bild eller rörligt innehåll för att skapa engagemang. Du har viss erfarenhet av att hantera bild- och videoredigeringsapplikationer. God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska är nödvändigt.
Då ditt uppdrag omfattar kontakt med olika arrangörer och verksamheter ser vi att du har lätt för att skapa relationer och gillar att ha många personliga kontakter. Du behöver själv planera din tid mellan kontoret och uppdrag ute i Uppsala. Vidare ser vi att du är kreativ, självgående och engagerad, och gärna kommer med egna initiativ och idéer samt genomför dessa. Vi ser såväl nyfikenhet som noggrannhet som självklarheter. God kännedom om Uppsala, utbud, evenemang och besöksmål krävs. Digitalt är din hemmaplan och du är van att hålla dig uppdaterad kring aktuella trender i de kanaler du kommer arbeta i, och sätter dig snabbt in i nya funktioner som lanseras.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Helena Bovin, marknadschef, 018-727 48 05.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning, sommarvikariat till och med 2022-08-31. 100%. Tillträde omgående till 2022-08-31.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ö2022-13".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)
Jobbnummer 6668547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.