Digital Administratör B2b Till Linum

Linum AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linum AB i Stockholm

- Erfarenhet från kommersiella miljöer, med en hög förståelse för den ömsesidiga relationen mellan leverantör och kund. Det ger att du ska kunna hålla en genomgående hög, professionell servicegrad, men också kunna ge tydliga och ibland negativa besked via mail eller telefon. I den kommersiella miljön förväntas du också ta del av och engagera dig för bolagets försäljningsutveckling och optimera dem utifrån den potential du ser kopplade till ditt specifika arbetsområde.
• Du behöver ha hög digital datavana och det är meriterande att tidigare ha arbetat med VISMA för att ta emot, hantera och följa upp orders. Detta är också en viktig arbetsuppgift hos oss.
• Du behöver vara intresserad av att utveckla LINUMS digitala erbjudande via vårt digitala showroom och regelbundet underhålla det i enlighet med säljplanen.
• Du ska i tjänsten avlasta säljteamet med administration som är kopplad till B2B- försäljningen och därmed kunna hantera data i exempelvis Excel. Att röra dig snabbt, men noggrant mellan olika program, dokument och system blir därför en nödvändighet.
• Du ska ha insyn i och kunna arbeta nära lager och logistik och tycka att de delarna i ett bolag är intressanta kopplat till din roll.
• Du får gärna ha ett intresse för marknadsplatser som affärsmöjlighet, exempelvis Amazon och tycka att det är spännande att växla ut och utforska potential via dem.
• Du ska kunna hantera svenska och engelska flytande, men där franska och/eller tyska är meriterande.
• Du ska på ett förtroendeingivande sätt kunna hantera stora kund- och datamängder och tycka att det är roligt att optimera, förbättra och skapa mallar som alla förstår och kan ha glädje av.

Rollen har för avsikt att supportera och avlasta säljteamet i kundservicerelaterade ärenden samt bistå i pre och after sales. Då LINUM arbetar med flera digitala kanaler på återförsäljarsidan är hög digital kompetens ett krav.

För att trivas i rollen tror vi att du gillar att jobba med digitala, administrativa uppgifter där du ser en tillfredsställelse i att avsluta det du påbörjat. Du gillar att vara spindeln i nätet på så vis att du har koll och kontroll över dina arbetsområden och ser också skillnaden ditt utförande gör för helheten. Du tycker att det är roligt att arbeta i team, men har inga problem att utföra arbetsuppgifter självständigt och utifrån lite hjälp och snäv instruktion. Du är positiv och gillar att serva samt har ett prestigelöst sätt att vara.

LINUM grundades 1966 och har sedan dess etablerats och vuxit till ett omtyckt inredningsvarumärke inom premiumsegmentet. Med högkvalitativa hemtextiler och unika mönsterbilder, har LINUM skapat sig en position i europeisk framkant. Under 2018 inleddes en tillväxtresa och med kunderbjudandet i fokus har LINUM för ambition att utveckla sin digitala affär. Som ett led i satsningen önskar nu LINUM rekrytera en handlingskraftig och servicemedveten digital administratör till vår B2B- sektion.

Varaktighet, arbetstid
LINUM tillämpar provanställning om sex månader.

Publiceringsdatum
2018-12-13

Ersättning
LINUM har förmånliga tjänstepensioner samt friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-12
Ange följande referens när du ansöker: B2B

Kontakt
Charlotta Dahlqvist charlotta.dahlqvist@linumdesign.com

Företag
Linum AB

Adress
Linum AB
Karlavägen 64
11449 Stockholm

Kontorsadress
Karlavägen 64

Jobbnummer
4507582

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linum AB: