Diagnostekniker till Nissan Nordics Tekniska Helpdesk
MSX International Ltd / Supportteknikerjobb / Göteborg
2018-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Diagnostekniker till Nissan Nordics Tekniska Helpdesk" (publicerad 2018-05-03) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Göteborg,
Jönköping,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom fordonsbranschen inom affärsutveckling men också genom outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli "partner of choice" för alla våra kunder och intressenter
Nissan Nordic Europe är ett företag som arbetar med import och marknadsföring av Nissan passagerar- och transportbilfordon i Norden. Företaget är en del av den globala Nissan-koncernen, en av världens största biltillverkare. I Norden har företaget cirka 185 anställda och har sitt säte i Esbo, Finland. Nissans partner MSX International söker för närvarande en diagnostekniker till Nissans Nordics Tekniska Helpdesk.
Denna position innefattar primärt att tillhandahålla diagnosteknisk support till Nissan Nordics återförsäljarnätverk i Norden, med fokus på den Norska marknaden. Arbetet utgår ifrån MSXIs kontor i Gamlestaden, Göteborg. Fältbesök hos Nissan återförsäljare i Norge tillkommer med ca. 3-5 dagar per månad.
Vi söker dig som har bakgrund från fordonsindustrin, gärna som Master Technician från Nissan eller motsvarande från annat märke. Du talar och skriver obehindrat svenska, och har goda kommunikationskunskaper i Norska både i tal och i skrift.
Publiceringsdatum2018-04-10Kvalifikationer• Dokumenterad utbildning inom fordonsteknik.
• Kompetens inom elektriska och mekaniska arbeten, underhåll och diagnostik.
• Elbilar, erfarenhet eller intresse av att fördjupa sig inom elbilar.
• Erfarenhet eller kunskap inom fordonsgarantier, reklamationslagen eller liknande.
• Mycket goda datorkunskaper inom exempelvis MS Office.
För oss är det viktigt att rätt person är på rätt plats. Din personlighet och attityd är därför mycket avgörande för tjänsten. Som person är du positiv, målmedveten och ser möjligheter. Du bemöter alltid dina kunder och arbetskamrater på ett mycket professionellt sätt och tar ansvar för att bygga långsiktiga relationer.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Diagnosteknisk support till återförsäljare i Norden med fokus på Norge.
• Fält och verkstadsbesök med syfte att utreda fordon hos auktoriserade Nissan-återförsäljare
• Tekniskt stöd vid komplexa garantiärenden
• Utföra tekniska rapporteringar och stödja Nissans kontinuerliga kvalitetsarbete
Låter det här intressant? Vänligen skicka ansökan så snart som möjligt.
Ansökan måste innehålla ett personligt brev och ett CV.
För frågor om positionen, kontakta:
Yashar Maleky,
Nissan Technical Helpdesk
Tel. +46 768-792012
KvalifikationerKörkortskrav• B (Personbil)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYashar Maleky
ymaleky@msxi-euro.com +46 768-792012
FöretagMSX International Ltd
AdressMSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 4072261
Observera att sista ansökningsdag har passerat.