Deichmann söker HR-ansvarig till huvudkontoret i Köpenhamn!

Deichmann-Sko AB / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Deichmann-Sko AB i Malmö, Lomma, Lund, Kävlinge, Trelleborg eller i hela Sverige

Deichmann tar dig ett steg vidare - häng med oss och vårt fantastiska Team!

Deichmann söker en HR-Ansvarig med fokus på svensk arbetsrätt och arbetsmiljö till vårt nordiske huvudkontor i centrala Köpenhamn.

Huvudkontoret är gemensamt för Deichmanns aktiviteter i Norden, där vi idag är representerade med 31 butiker i Danmark och 37 i Sverige.

Var uppmärksam på följande

Du kommer att anställas på ett danskt kontrakt, enligt de regler som gäller i Danmark.

Arbetstiden är heltid, 37 timmar per vecka.



Teamet

Vi är ett litet HR-team med en svensk HR-assistent, som rapporterar till dig, och en HR-Ansvarig för Danmark, som utför många av samma uppgifter som du. Du kommer också att ha ett nära samarbete med vår löneansvarige för Sverige. Vi rapporterar till vår Administrativa Chef, Mikkel Linck.



Dina egenskaper

Vi söker dig som motiveras av att hantera många olika arbetsuppgifter inom HR. Du trivs på en stödjande arbetsplats med en informell atmosfär.

För att lyckas i det här jobbet måste du vara serviceinriktad och noggrann, samtidigt som du håller reda på de många trådarna och behåller överblicken.

Du bidrar till din arbetsplats med en positiv attityd, även när saker inte går som du vill.



Arbetsuppgifter i denna operativa roll
I rollen ansvarar du för att, tillsammans med en medarbetare, hantera allt HR-arbete löpande för det svenska bolaget. Du har det huvudsakliga ansvaret för att efterfölja och införliva svensk arbetsrätt och kollektivavtal i företaget. Förhandlingar kommer därför att vara en naturlig del av ditt arbete.

Du tar ett stort ansvar för att sprida en god arbetsmiljö med dina kolleger, men också organisera, utveckla och leda arbetsmiljögruppen och vägleda butiker i arbetsmiljöfrågor.

Förutom detta så innehåller det dagliga arbetet också att ge stöd och support till medarbetare och chefer i frågor om arbetsrätt, kollektivavtal, förtagets riktlinjer och värdegrund, och övriga personalärenden.



Några av dina arbetsuppgifter

• Förse butikerna med HR information gällande bland annat riktlinjer, uppdateringar, procedurer med mera
• Kontinuerlig utveckling och optimering av HR-processer och system i samarbete med ledning och medarbetare.
• Ansvarlig for rekrutteringsproces af nye medarbejdere i samarbejde med butikschefer och distriktchefer
• Utbilda när det behövs inom arbetsrätt, arbetsmiljö, och HR-processer.
• Vara delaktig i Employer Branding utveckling och karriärsida.
• Diverse HR-projekter och ad hoc uppgifter i dagligen.
• Diverse administrativa uppgifter inom HR, till exempel: Anställningsavtal, betyg, underrättelser, incidentrapporter, uppföljningsrutiner och dokumentering kring exempelvis sjukskrivningar, studieledigheter, föräldraledigheter, tidsbegränsade anställningar och företrädesrätter.
• Allt enligt GDPR.



Publiceringsdatum
2024-05-03

Bakgrund
Du har god erfarenhet inom HR-området, med särskild spetskompetens inom svensk arbetsrätt, kollektivavtal och arbetsmiljöområdet.

Du talar och skriver flytande svenska samt kanske förstår danska. Du har även goda kunskaper i engelska. Eventuellt har du erfarenhet av direkt personalansvar.



Vi erbjuder

• Ett härligt samarbete med 35 trevliga och kompetenta danska och svenska kollegor på huvudkontoret samt cirka 250 butiksanställda, fördelade på 37 butiker i Sverige.
• En arbetsplats i hjärtat av Köpenhamn mitt emot centralstationen i hemtrevliga och ljusa lokaler.
• Fast anställning (med 3 månaders provanställning).
• Möjligheter att på sikt kunna arbeta hemifrån 2 dagar i veckan
• Pensionssystem, personalmatsal, personalrabatter och personalförening.



Intresserad?

Om detta har väckt ditt intresse, ber vi dig skicka oss din ansökan så snart som möjligt. Intervjuer kommer att hållas löpande och vi förväntar en tillsättning snarast möjligt.



Har du frågor, eller vill veta mer om tjänsten, kan du kontakta Mikkel Linck på telefonnummer 0045 3334 3822 eller HR-ansvarig for Danmark, Nanna Jensen på 0045 3334 3811.

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Deichmann-Sko AB (org.nr 556718-5789)

Arbetsplats
Deichmann Sko AB

Kontakt
HR-ansvarig Danmark
Nanna Jensen
0045 3334 3822

Jobbnummer
8656929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Deichmann-Sko AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Deichmann-Sko AB: