Dansktalande supporttekniker till Zyxel
Komet Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-08-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Dansktalande supporttekniker till Zyxel" (publicerad 2011-09-12) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar drivna medarbetare. Många av våra kandidater lär vi känna redan när de jobbar extra för oss under sina studier. Därför har vi ett brett nätverk och hyr ut och rekryterar medarbetare till både juniora och seniora uppdrag.
Zyxel är en global, marknadsledande helhetsleverantör av nätverksutrustning och lösningar för säkra och lättillgängliga bredbandsaccesser. Zyxel erbjuder också produkter och lösningar för bland annat trådlösa nätverk och IP-telefoni. Kunderna är i första hand små och medelstora företag, men teleoperatörer och hemanvändare är också viktiga segment. Zyxels produkter kännetecknas av kompromisslös kvalitet till konkurrenskraftiga priser.
Zyxel startades 1989 i Taiwan och finns idag med dotterbolag i 16 länder med distributörer i över 70. Företaget sysselsätter totalt drygt 2500 anställda. I Sverige arbetar 15 personer. Kontoret är beläget i fräscha lokaler i Kista.
Som supporttekniker kommer du i första hand att arbeta med att besvara samtal från privata användare. Du kommer löpande att fasas in även på andra uppgifter och tjänsten kommer därmed att utvecklas både uppgiftsmässigt och kvalifikationsmässigt. Du börjar med att besvara samtal från privata användare och kommer sedan att övergå även till att besvara företagskunder. Målet är att du skall ha ett ansvarsområde som täcker både Sverige och Danmark, inom produktgrupperna, konsument, security och professionella trådlösa produkter.
När du kommit in i systemen hos Zyxel kommer du även att få arbeta tillsammans med säljavdelningen som säljingenjör/teknisk presale.
Vi tror att du som söker är teknisk intresserad och kanske nu går ut från en IT-inriktad gymnasie- eller yrkesutbildning. Du har redan idag kunskap om nätverk och vill komma in i branschen för att från grunden lära dig hur ett teknikföretag fungerar. Om du tidigare arbetat på helpdesk ser vi detta som en stor fördel.
För att passa i rollen som supporttekniker bör du vara framåt, prestigelös, ansvarstagande och kommunikativ. Intresse för att lära sig mer om och utvecklas inom teknikområdet är en förutsättning.
Du kommer att besvara samtal både från Sverige och Danmark,varför det är ett krav att du talar och skriver danska flytande.
Publiceringsdatum2011-08-09ErsättningStart: Omgående Arbetstid: Kontorstid Omfattning: Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKC-AS, 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm
Jobbnummer 997904
Observera att sista ansökningsdag har passerat.