Dansktalande ekonomiassistent till NCC
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2012-03-26Om företagetNCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. De jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda.
NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team. Läs gärna mer på
www.ncc.se.Om jobbet
NCC söker nu två medarbetare till kundreskontran. Arbetsuppgifterna på avdelningen följer processflödet med hämtning av elektroniska filer, matchning av inbetalningar mot fakturor, utredningar och konteringar av andra inbetalningar, handläggning av krediteringar, intrastatrapportering, påminnelser, räntedebitering, inkassoärenden och avstämning av koncernmellanhavanden. Löpande avstämningar är en självklar del av arbetet. Tjänsterna kommer till att börja med ha sitt ansvarsområde i processens första del, men det kommer att finnas möjligheter till utveckling efter hand.
Arbetet innebär även dagligt arbete i NCCs supportfunktion, vilket innebär att ge stöd via telefon och e-post till NCCs interna externa kunder i framförallt Norge och Danmark. Detta kräver goda kunskaper i danska, men även förståelse i norska, svenska och engelska.
Möjligheter
På NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas.
KvalifikationerVi söker dig som är minst gymnasieekonom eller dig med likvärdig erfarenhet inom ekonomi och administration. Det är meriterande om du har erfarenhet från något ekonomi- eller affärssystem.
Personliga krav
Vi ser att du är en utåtriktad, serviceminded och positiv person med god struktur och gott ordningssinne. Vi värdesätter flexibilitet, samarbetsvilja och initiativförmåga.
Arbetstider, omfattning och tillträde
En tjänst är en tillsvidareanställning med placering på NCCs kontor i Solna. Tillträde sker omgående. En tjänst är ett vikariat från maj till och med oktober 2012. Vid god arbetsprestation finns vissa möjligheter till förlängning. Du kommer att vara anställd hos Hero och arbeta på uppdrag för vår kund.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=186Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08 400 25 860 alt
viktoria.berg@hero.se .
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagHERO AB
AdressHERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM
Jobbnummer 1197403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.