Dansktalande ekonomias. för sommarjobb till NCC

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2011-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Dansktalande ekonomias. för sommarjobb till NCC" (publicerad 2011-04-09) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ekonomiadministrativ tjänst inom fakturahantering och bokföring

Publiceringsdatum
2011-02-17

Företaget
NCC är ett av nordens största bygg- och fastighetsutvecklingsföretag med cirka 18 000 anställda. De bygger framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Målet är att vara ledande när det gäller byggnationer av bostäder, fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och annan infrastruktur. Läs mer om NCC på www.ncc.se
Om jobbet
Under semestertider behöver NCC förstärkning till delar av sin ekonomiavdelning och söker därför ekonomiassistenter för sommarjobb. Du kommer att arbeta på avdelningen för fakturabehandling mot Danmark. Där kommer du att ha som uppgift att arbeta med hela flödet från att ta emot fakturor, utreda dem och sedan skicka vidare dessa för kontering och attestering. Vidare kommer du att arbeta med momshantering och i viss mån bokföring. Du kommer även att arbeta med support via telefon och mail för att svara på faktura- och ekonomifrågor på leverantörssidan.
Möjligheter
Här får du möjligheten till inblick i ett stort företags verksamhet samt chansen att utveckla din förståelse för ekonomiska flöden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som studerar ekonomi på eftergymnasial nivå, akademiskt eller yrkesinriktat spelar mindre roll, men ett krav är att du har förståelse för bokföringens grunder. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande uppgifter samt av telefonvana och kundservice. Ett krav är att du är flytande i danska och svenska samt uttrycker dig väl i tal och skrift.
Personliga krav
För att trivas i tjänsten är du en utåtriktad, uthållig och nyfiken siffermänniska. Du är serviceminded, social och har en prestigelös attityd. Det är även viktigt att du är noggrann och ansvarsfull samt vågar fatta egna beslut.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider med tillträde i juni och sträcker sig till mitten av augusti. Du bör även finnas tillgänglig 2 veckor för introduktion senast vecka 22. Urval och intervjuande sker kontinuerligt och du kommer att arbeta som uthyrd konsult för Hero.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=94
Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08-400 25 860.
På grund av intervjuer och möten kan det vara svårt att nå oss. Maila då dina frågor till viktoria.berg@hero.se eller lämna ett meddelande på mobilsvar. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-19
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
854082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: