Dansk-/ Norsk-/ Finsktalande supporttekniker
Lexicon It-Konsult / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-11-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Dansk-/ Norsk-/ Finsktalande supporttekniker" (publicerad 2018-01-25) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Vilka är vi?
Lexicon IT-konsult sätter våra anställda i främsta fokus. Vi vill växa tillsammans och värdesätter därför engagemang och ambition hos dig som jobbar hos oss. I utbyte erbjuder vi dig en chans till kompetens- och karriärsutveckling genom varierande och utmanande uppdrag och tillgång till utbildning och vårt egna nätverk av kunniga konsulter. Hos oss arbetar allt från nyutexaminerade tekniker till specialister som tillsammans skapar en miljö med högt i tak och utrymme för personlig och teknisk utveckling. Vi är ett expansivt företag med cirka 180 anställda i koncernen med en målsättning att växa och bli ännu större, samtidigt som vi har roligt under resans gång.
Vad söker vi?
Lexicon IT-konsult fortsätter att växa och söker därför efter nya kollegor. Just nu söker vi personer som kan prata danska, norska eller finska. Personer som gillar variation och kombinationen av att jobba med service och problemlösning. Stämmer detta in på dig? Då kanske du är den vi söker!
Rollbeskrivning
Dina arbetsuppgifter som supporttekniker hos oss kommer generellt sett innebära att du supporterar och hjälper användare med deras tekniska problem via telefon, mejl, remote eller on-site. Som konsult hos oss kommer du att arbeta på uppdrag ute hos våra spännande kunder. Uppdragen kommer att variera till längd och teknisk utmaning men majoriteten av våra uppdrag är komplexa, utmanande och varar över en längre tid. Flera av våra uppdrag innehåller även support till personer som inte är svensktalande, därför söker vi efter personer som kan kommunicera på norska, finska, eller danska.
Du som söker
Du som söker rollen som supporttekniker hos oss har troligtvis gått en gymnasieutbildning med IT-inriktning eller så har du bara ett brinnande intresse för IT och teknik. Du är redo för att ta nästa steg i din karriär och fördjupa och bredda dina kunskaper och kompetenser inom IT-området.
Som person är du social, tålmodig och lösningsorienterad. Vi tror även att du brinner för god service och att hjälpa andra på bästa möjliga sätt. Du har en pedagogisk ådra och kan förklara tekniska problem så att alla förstår. Det är också viktigt att du är en lagspelare.
För att passa in i rollen ser vi gärna att du:
• Har mer än 6 månaders erfarenhet av arbete med IT support, gärna 2-3 år.
• Är bekant med något av de större ärendehanteringssystemen.
• Har kännedom av produkter som exempelvis Active Directory, Microsoft klient- och serveroperativ, nätverk, Mac, MS Office, Office365.
• Kan kommunicera på norska, danska eller finska.
• Har mycket god kommunikationsförmåga och kan formulera dig tydligt på både svenska och engelska.
Publiceringsdatum2017-11-02Övrig informationAnställningsvillkor: Tillsvidareanställning med fast månadslön. Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive förmåner.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Stockholm.
Hur söker du?
Stämmer du in på ovanstående beskrivning? Eller vet du någon som gör det? Vi rekryterar löpande så se till att ansöka redan idag! För att ansöka skickar du in CV och personligt brev till oss.
Sökord: IT-support, Supporttekniker, Helpdesk, 1st line, 2nd line, Konsult, Stockholm, Heltid, Norska, Danska, Finska.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLexicon IT-konsult
AdressLexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
10137 Stockholm
KontorsadressKlarabergsviadukten 70
Jobbnummer 3780921
Observera att sista ansökningsdag har passerat.