Customer Technical Support till innovativt telekombolag
MultiMind Bemanning AB / Supportteknikerjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB i Umeå,
Gävle,
Uppsala,
Sigtuna,
Vallentuna eller i
hela Sverige Vi söker just nu en Customer Technical Support, en spännande möjlighet till vår kund som är ett av Sveriges största företag inom Telekom! Detta är ett tolvmånaders uppdrag med möjligheter till förlängning, alternativt överrekrytering till kund. Är du driven, serviceminded och med erfarenheter av att jobba inom Linux kan du vara den vi söker!
Publiceringsdatum2022-05-04Om företagetFöretaget är ett av Sveriges största inom Telekom och jobbar mot att föra samman företag, privatpersoner, familjer och samhällen via fasta och mobila kommunikationslösningar. Vår kund strävar mot att göra skillnad för människor och tillhandahåller en infrastruktur som genomsyras av kreativitet, tillväxt och förändring.
Om avdelningen
Divisionen som du kommer att arbeta på ansvarar för koncernens arbete med att främja innovationer inom företaget och hitta sätt att utvecklas inom New generation Telco.
Avdelningen hanterar avancerade ärenden inom IOT och mot Smart Public Transport (SPT), som innefattar ny revolutionerande teknik i bussar, spårvagnar, tåg, men även andra fordon samt smarta byggnader.
Om rollen
Rollen som teknisk support innebär ett varierande arbete med fokus på problemlösning. Du kommer att sitta i björkarnas stad Umeå och handlägga ärenden som kommer in, identifiera problem och lösa dessa i b.la. operativsystemet Linux. I rollen kommer du också kommunicera med företagskunder men även ha daglig kontakt med servicetekniker ute i fält och med 2nd- linesupport om vidare felsök krävs. De allra flesta ärenden löses dock av den kompetenta tekniska supporten.
Dina arbetsuppgifter• Tekniskt felsöka hård och mjukvaruprogram
• Kommunicera med tekniker, alternativt trafikledning
• Utföra kontroller för att hitta eventuella problem i de olika enheterna
• Lösa nätverksproblem
• Hålla kunden uppdaterad
Om dig
För att passa i rollen bör du ha ett starkt teknikintresse och drivas av att lösa supportärenden. Du har en positiv attityd, vilja att lära dig och jobbar på ett strukturerat sätt. Vidare har du en förmåga att ta dig an komplexa problem och hitta lösningar på dessa. Du sätter även kunden i centrum för att ge den bästa möjliga servicen.
Erfarenheter:
• Eftergymnasial utbildning inom IT
• Du utrycker dig flytande på svenska och engelska, både på tal och skrift
• Erfarenheter av att jobba i Linux
• Kompetenser inom nätverk
Meriterande:
• Kunskaper inom SQL
• Språkkunskaper i finska
Låter detta intressant?
Tveka inte att ansöka om du är intresserad och redo för denna utmaning och tycker att tjänsten passar din profil! Ansök redan idag då vi granskar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMultiMind Bemanning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare MultiMind Bemanning AB (org.nr 556782-9931),
https://www.multimind.se/ Kontakt Rekryteringskonsult
Thomas Åkerblad
070-8560708 Jobbnummer 6608426
Observera att sista ansökningsdag har passerat.