Customer Support Team Leader
Performiq AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Performiq AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Tjänstebeskrivning
Vill du arbeta på ett av världens största underhållningsföretag? Är du en strategisk ledare som alltid sätter kunden i fokus? Då kan rollen som customer support team leader till Ticketmaster vara rätt tjänst för dig!
ERBJUDANDE OCH ARBETSUPPGIFTER
PerformIQ söker för Ticketmasters räkning en servicemedveten team leader.
Du erbjuds en bred roll som innefattar både operativt och strategiskt arbete.
Tjänsten som customer support team leader innefattar bl.a.:
• Planera och säkerställa bemanning
• Supportera business operation manager i strategisk planering som rör avdelningen
• Hantera drift för telefoni, växel, och ärendehantering
• Kvalitetssäkra processer, rutiner och arbetssätt
• Delta i projekt inom koncernen som har direkt påverkan för konsument eller avdelning
PERSONPROFIL
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och har erfarenhet av kundtjänstarbete inom B2B. Du bör ha arbetat strategiskt och har du haft en teamledarroll ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen som customer support team leader ser vi att du är effektiv, noggrann, positiv och trygg i dig själv. Vidare krävs att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Tjänsten kommer även innebära resor, både inom Sverige och i Europa.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som customer support team leader.
ÖVRIGT
Start: Omgående / enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Göteborg
PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Beatrice Sjöblom,
beatrice.sjoblom@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2019-10-22FöretagetMed 20 000 årliga evenemang, 24 000 000 webbesökare och 1,3 miljoner unika webbesökare per månad är Ticketmaster Sveriges och Nordens största marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik & nöje. Vi har ca 450 kunder från arenor, sport & evenemangsarrangörer, festivaler, mässor och mycket mer.
Ticketmaster en del av Live Nation Entertainment och är idag ca 40 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg & Malmö. Sedan 2004 är vi ett helägt dotterbolag till Ticketmaster som är ett av sex verksamhetsområden inom Live Nation Entertainment, världens största underhållningsföretag. Ticketmaster finns idag på över 20 marknader världen över och är världens femte största e-handelssajt.
Sökord: kundtjänst, teamledare, team leader, customer support, strategisk, ledare,
Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra kandidater utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök
www.performiq.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerformiq AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5102".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Performiq AB (org.nr 556785-2677),
http://www.performiq.se/ Arbetsplats PerformIQ Work AB
Jobbnummer 4869594
Observera att sista ansökningsdag har passerat.