Customer Support Representative

Jobylon / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobylon i Stockholm

Vill du jobba med en innovativ och global tjänst i ett snabbväxande företag? Då har du en chans att vara med om ett fantastiskt äventyr med Jobylon!

Vi på Jobylon erbjuder våra kunder ett modernt och socialt rekryteringsverktyg i syfte att effektivisera deras interna rekryteringsprocesser. Hur vi skiljer oss från alla andra är vårt unika fokus som erbjuder kunder att skapa attraktiva och nytänkande jobbannonser (likt den du ser just nu!). Vi lanserade denna tjänst för snart fyra år sedan och finns redan i 80+ länder runt om i världen samt jobbar med otroligt nöjda kunder som Dustin, Åhléns, Skandiabanken och Pwc. Här kan du läsa mer om våra kunder.

Vi behöver utöka vårt Customer Success team med en Customer Support Representative (CSR) som kan leverera kundservice i toppklass åt alla våra kunder och som vill vara med och bygga upp Jobylons Help Center från scratch!

Vad innebär rollen som Customer Support Representative?

Du kommer vara första supporten till våra kunder, detta kan innebära att svara på frågor och önskemål som kommer från olika kanaler såsom vår kundchatt, mail och telefon. Målet är att med ett trevligt bemötande snabbt och effektivt hjälpa kunderna med deras önskemål. För att passa i den här rollen behöver du genuint tycka det är kul att hjälpa kunder. Du kommer även få hjälpa till att utveckla vårt Help Center och hålla i webinars och genomgångar för diverse kunder.

- På ett trevligt och professionellt sätt hjälpa våra kunder och användare med deras önskemål
- Att snabbt identifiera och lösa problem som våra kunder har
- Samla feedback från kunder och kommunicera vidare internt
- Proaktivt identifiera kunders utmaningar och presentera möjliga lösningar
- Utveckla Jobylons Help Center till kunder

Teamet

Du kommer att ingå i vårt team av Customer Success Managers (CSM), ett härligt team som ständigt stöttar och hjälper varandra att utvecklas och bli bättre!

Utvecklingsmöjligheter

I denna roll finns stora möjligheter att utvecklas till en Customer Success Manager vilket innebär att du mer strategiskt och långsiktigt jobbar med en portfölj av utvalda kunder.
Här på Jobylon värdesätter vi personligheten främst och ger dig alla förutsättningar för att lyckas oavsett tidigare erfarenhet, men vi tror att det kan vara värdefullt om du inledningsvis har följande erfarenhet för att lyckas allra bäst i rollen

- Tidigare erfarenhet inom en support-roll eller som CSR
- En naturlig problemlösare som ser möjligheter när saker inte går som planerat
- Tidigare erfarenhet av relationsskapande roll
- God kommunikationsförmåga
- Universitetsexamen är meriterande men inte ett krav
- Intresse för teknik, webb och software
- Flytande i svenska och engelska är ett krav

Som person tror vi att du är

- Empatisk
- Tålmodig
- Social
- Ihärdig

Känner du igen så ser vi fram emot att läsa din ansökan idag!

Jobylon utvecklar och erbjuder arbetsgivare globalt ett webbaserat rekryteringsverktyg (SaaS) med syftet att underlätta och effektivisera rekrytering. Rekryteringsbranschen har länge stått oförändrad medan behovet för ett effektivt och användarvänligt rekryteringsverktyg har bara ökat.

Vi är ett ungt bolag med ambitionen att förenkla rekrytering för företag runt om i världen. Under vår resa har vi blivit utsedda till ett av Sveriges hetaste entprenörer, blivit nominerade till Red Herring samt fått en rad andra spännande utmärkelser. En av initiativtagarna till Jobylon är den norska serieentreprenören Jørn Lyseggen, som tidigare startat och idag driver företaget Meltwater.

Jobylon har idag användare i över 80 länder och bland våra kunder tillhör företag som Coop, Dustin, PwC och Åhléns.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-04-22

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jobylon

Adress
Jobylon
Hälsingegatan 49
11331 Stockholm

Kontorsadress
Hälsingegatan 49

Jobbnummer
4744512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobylon

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobylon: