Customer Support & Logistics Controller

add-logistics AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos add-logistics AB i Stockholm, Botkyrka, Sollentuna, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige

Företaget

Perten Instruments expanderar och behöver förstärka med en ny medarbetare till Customer Support & Logistics funktionen. Perten Instruments AB är specialiserade på kvalitetskontroll inom spannmåls - och livsmedelsindustrin. Företaget har egna försäljningsbolag i Europa, USA, Kina och Australien samt distributörer i över 60 länder och har fördubblat omsättningen under de senaste 4 åren. Organisationen har idag ca 200 anställda varav 60 på huvudkontoret som ansvarar för marknadsföring och försäljning i över 90 länder samt utveckling av nya produkter och tjänster. Sedan December 2014 ingår Perten Instruments i PerkinElmer Company och är totalt ca 7800 anställda i världen.

Tjänsten

Du kommer tillsammans med två kollegor framförallt jobba med kundorder, import/export, inköp, support och uppföljning i ett internationellt klimat. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, ytterligare språkkunskaper är mycket meriterande. Ta chansen att bli en viktig del av Perten Instruments fortsatta framgång. Tjänsten är baserad på huvudkontoret i nyrenoverade lokaler i Hägersten.

Arbetsuppgifter,

• Orderadministration, offerter, fakturering, leveransbevakning och skeppning

• Import, export, tullfrågor och tillhörande dokument

• Remburser och rembursbevakning i samarbete med våra banker

• Ge support till Försäljningschef, Marknadschef samt Area Managers

• Inköp av produkter och reservdelar från leverantörer

Publiceringsdatum
2015-11-02

Profil
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter i ett internationellt företag där du haft mycket utländska kontakter. Du är drivande, initiativrik, stresstålig och kan leverera goda resultat. Du har erfarenhet av exportskeppning hos tillverkande företag eller erfarenhet från speditörsledet. Du är en lagspelare och har hög servicekänsla och kundfokus. Du har erfarenhet av större affärssystem (Pyramid eller SAP är meriterande). Vi ser gärna att du är social och framåt, vågar ifrågasätta och har god prioriteringsförmåga. Du är van att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt och tycker om internationella kontakter.

Så ansöker du
För denna Rekrytering ansvarar Add Logistics, Rekryteringsföretaget specialiserat på tjänstemän inom Logistik, Transport och Supply Chain. För frågor runt tjänsten vänligen kontakta Iréne Klasson på tel 031-788 13 05. Vi kallar till intervjuer löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan i dag om beskrivningen fångade ditt intresse.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-31
Ange följande referens när du ansöker: addlogistics422
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ADD-LOGISTICS AB

Adress
ADD-LOGISTICS AB
Stigbergsliden 5
41463 Göteborg

Kontorsadress
Stigbergsliden 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2506611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från add-logistics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos add-logistics AB: