Customer Support Lead

Dreams AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreams AB i Stockholm

Vad drömmer du om?

I en värld där överspenderande och snabba krediter står i fokus, förvånas vi inte längre av att pengar är den absolut vanligaste orsaken till stress för miljontals människor. Vi skapade Dreams för att ändra på det - för att ge människor en bättre chans att nå sina drömmar och mål, och på ett enkelt sätt ta kontroll över sin privatekonomi.

Vi använder oss av beteendevetenskap för att skräddarsy en finansiell tjänst som faktiskt passar in i folks liv, där vi gör det enklare att spara, investera och betala av skulder. Resultatet är Dreams, din personliga app som gör sparandet effektivt och hjälper dig att hitta pengar du inte visste du hade.

Dreams går nu in i en nytt och spännande kapitel, och vi letar efter autentiska och passionerade medarbetare till vårt ambitiösa team som tillsammans formar framtidens finansbransch. Vi ser fram emot att bli ännu fler som delar våra värderingar.

Om rollen

Nu söker vi en Customer Support Lead som kommer att spela en central roll när vi utvecklar Dreams kundservice. Vi står på en fantastisk grund med ett passionerat team som levererar 95% i kundnöjdhet med en svarstid på 5 minuter. Nu tar vi Dreams till nya nivåer och du är med från start när vi tillsammans med en av världens främsta bankgrupper, BNP Paribas, går in i en ny era.

Du leder teamet utifrån vår värdegrund att vara Human, Honest och Courageous, och dessa ledord är en självklarhet för dig att följa mot kund, internt och våra samarbetspartners. Du är ödmjuk och flexibel när du tar dig an uppgiften att bygga vår kundservice och räds inte av kasta dig ut i det okända, som en start-up ibland innebär.

Vi söker dig som vill...

• Utveckla och coacha teamet baserat på din erfarenhet inom bank/finans
• Samarbeta med hela support-teamet, interna stakeholders och som externa samarbetspartners
• Representera kundens röst internt för att utbilda och förmedla kundinsikter till resten av organisationen
• Skriva analyser och rapporter, samtidigt som du stöttar teamet i kundtjänst där vi kommunicerar med kund genom chatt och e-post
• Ser till att processer och guidelines är uppdaterade i enlighet med vårt erbjudande
• Tillsammans med oss skapa branschens mest nöjda och glada team, som levererar samma känsla till våra kunder i enlighet med Dreams resa framåt
• Bidra till lagkänslan på vårt härliga Stockholms-kontor med möjlighet att jobba var som bäst passar

Vem du är

• Service är något som kommer helt naturligt för dig. Du älskar att skapa nya relationer och är duktig på att fånga upp vad kunden har för önskemål och behov
• Fantastisk på att kommunicera både i tal och skrift. Du pratar och skriver flytande på svenska, gärna också engelska. Ett plus om du också har god förståelse för norska
• Detaljorienterad samtidigt som du ser det större perspektivet. Detta gör att du kan både hjälpa våra support agenter att lösa problem och sätta långsiktiga strategier för att utveckla vår kundtjänst

För den här rollen behöver du...

• Minst två års erfarenhet inom kundtjänst från bank/finans och minst ett år som team lead
• Stor erfarenhet av diverse banktjänster och brinner för att förenkla en komplex bransch
• Ha en brinnande nyfikenhet för vår bransch och ditt yrke, med ett driv att ständigt utveckla och förbättra våra tjänster med kunden i fokus

Varför Dreams?

• Vi har en inkluderande kultur med autentiska, kompetenta och passionerade kollegor
• Våra anställdas finansiella hälsa prioriteras högt genom optionsprogram, pension, betald semester, friskvårdsbidrag och andra härliga förmåner
• Vi är ett innovativt företag som uppmuntrar att bryta mönster och se möjligheter och ta risker.
• Vårt kontor i centrala Stockholm är både avslappnat och snyggt - dessutom hjälper vi dig gärna att sätta upp hemmakontoret
• Du får möjlighet att hjälpa miljontals människor att må bättre över sin privatekonomi och leva ett mer hållbart liv

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-04-06

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Dreams AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dreams AB (org.nr 556942-0309), http://getdreams.com

Arbetsplats
Dreams

Kontakt
Caroline Ehrning
caroline@getdreams.com

Jobbnummer
6515587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreams AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreams AB: