Customer success & sales support till tech startup

Digital Interpretations Scandinavia AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Digital Interpretations Scandinavia AB i Stockholm, Hylte, Växjö, Värnamo, Ale eller i hela Sverige

Överraskas du ofta över hur dålig service du får i olika sammanhang och slås av bristen på kundfokus? Om svaret är ja och du vet att du skulle ha gjort det bättre själv, då kan vi ha tjänsten för dig.

Lockas du dessutom av möjligheten att få arbeta på ett snabbväxande techbolag med passionerade och kunniga kollegor som älskar innovation och tror att allt är möjligt? Då ska du definitivt läsa vidare om vårt jobb som Customer Success & sales support.

Bakgrund:
Efter att fullkomligt ha ritat om spelplanen inom tolkbranschen och haft en tillväxt på över 2.800 procent de senaste fyra åren är det nu dags för årets supergasell DigitalTolk att skala upp och bredda det unika matchningskonceptet till andra marknader. Tjänsterna kommer att paketeras i ett helt nytt varumärke, TaleNTemp, och för att kunna expandera snabbt söker vi nu en Customer Success Manager med en unik servicekänska och en gedigen kompetens inom försäljning och affärsutveckling.

Om rollen:
Som Customer Success & sales support på TaleNTemp kommer du att ha en bred roll och arbeta i ett nära samarbete med sälj och marknad. Din primära uppgift kommer vara att supportera försäljningsteamet och säkerställa att de kunder de tar in får bästa tänkbara service. Mer specifikt kommer du ansvara för onboarding av nya kunder vilket både innefattar uppstart, implementering och uppföljning. Du kommer att vara en viktig del i TaleNTemps customer succcess arbete och hjälpa kunder som hör av sig via mail, chatt och telefon samt assistera säljarna i offert- och avtalsarbetet.

I rollen ingår även implementering och uppföljning av KPI:er samt ansvar för att utveckla arbetet med kundreferenser och hur vi kan använda befintliga kunder och relationer för att öka vår försäljning.

Om dig:
Vi söker dig som är effektiv, strukturerad och engagerad. Du bidrar med härlig energi, tar egna initiativ för att driva arbetet framåt och trivs i ett högt tempo med mycket eget ansvar. Du är en people person som älskar att prata med människor och du har lätt för att behålla lugnet och vara positiv även i stressiga situationer. Rollen kräver en god koordinationsförmåga och du behöver självständigt kunna strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Vidare behöver du vara väldigt flexibel och ha ett stort mått av ödmjukhet samt en förståelse för hur det är att bygga ett bolag som skall expandera snabbt.

Rent praktiskt tror vi att du:

• Har arbetat med försäljning, B2B
• Har erfarenhet av och förståelse för det är att arbeta i en scale-up miljö
• Har arbetat med kundservice, troligtvis på en kundtjänst eller liknande.
• Är van att arbeta med KPI:er och NKI.
• Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
• Har en akademisk högskoleutbildning eller motsvarande

Vårt erbjudande:
Vi är ett dynamiskt företag där innovation ligger i själva kärnan av det vi gör. Hos oss får du möjlighet att arbeta tillsammans med drivna personer som varit med och byggt något från grunden samt har en förståelse för vad som krävs för att skala upp en verksamhet snabbt. Du kommer att få vara med och bygga upp en av företagets viktigaste funktioner och för rätt person finns det goda möjligheter till framtida personal och verksamhetsansvar.

Hoppas att du känner dig exalterad efter att ha läst det här och vill skicka in din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-01-18

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Digital Interpretations Scandinavia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Digital Interpretations Scandinavia AB (org.nr 559032-5394), http://www.digitaltolk.se

Arbetsplats
DigitalTolk

Kontakt
Rakel Lilja
rakel@talentemp.se

Jobbnummer
6259390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Digital Interpretations Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Digital Interpretations Scandinavia AB: