Customer Success Manager sökes
FeedbackFrog AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos FeedbackFrog AB i Stockholm Har du jobbat med nykundsbearbetning och med att vårda befintliga kundrelationer? Vi på FeedbackFrog söker en erfaren säljare som vill vara med och utveckla säljprocessen i ett snabbväxande SaaS-bolag
I rollen som Customer Success Manager kommer du jobba med att öka kundnöjdheten hos FeedbackFrogs befintliga kunder genom att säkerställa en positiv kundresa.
Låter det intressant? Kom och jobba med oss!
Om FeedbackFrog
FeedbackFrog hjälper företag att få feedback på produkter och tjänster från rätt målgrupp. Vi ger även våra medlemmar chansen att forma tjänster och produkter som de själva använder sig av, antingen privat eller sitt arbete samtidigt som de får betalt för den feedback som de ger.
Bolaget jobbar idag med internationella storföretag såsom Facebook, Electrolux, Trustly och Scania för att nämna några. FeedbackFrog har även precis nominerats till Breakits 'Årets SaaS-företag 2021'.
Just nu håller vi på att vidareutveckla plattformen för att kunna skala upp konceptet då det finns stor efterfrågan från befintliga kunder att få ta del av FeedbackFrogs tjänst på internationella marknader.
Läs mer om oss på
https://www.feedbackfrog.com/om-oss Publiceringsdatum2021-10-06Om tjänstenI rollen som Customer Success Manager på FeedbackFrog ansvarar du för att våra befintliga kunder är nöjda och att affären med dem ökar. Du blir även första kontakten för de företag som visar intresse för vår tjänst där du säkerställer att de väljer det upplägg som matchar deras behov bäst och ser till att de får en bra onboarding hos oss. Du kommer också vara en central del av att bygga upp den digitala försäljningsprocessen på företaget.
Hos kommer du jobba med att...
ta hand om förfrågningar från kunder och sälja in vår tjänst
genomföra behovsanalys med de kunder som visat intresse av vår tjänst
skapa offerter
förhandla fram avtal och onboarda nya kunder
genomföra kontinuerliga avstämningar med befintliga kunder
identifiera nya affärsmöjligheter och potentiella risker hos nya och befintliga kunder och bidra med förbättringsförslag
anordna relationsbyggande aktiviteter för kunder och representera företaget på mässor och events
implementera CRM system på företaget
designa en digital säljprocess tillsammans med vårt utvecklingsteam som vi kommer skräddarsy vår nya plattform efter
Vi söker dig som...
har minst en gymnasial utbildning
har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom B2B försäljning, outbound och inbound
har jobbat i etablerade CRM system som t.ex. Hubspot
har erfarenhet av att tidigt identifiera nya affärsmöjligheter och potentiella risker hos befintliga kunder och bidra med förbättringsförslag till ett företags utveckling
Har dokumenterad erfarenhet av att jobba med att öka kundnöjdhet och säkerställa hela kundresan över tid
Det är meriterande om du har...
jobbat i rollen som Account manager eller Customer Success Manager inom en SaaS tjänst
erfarenhet av att arbeta i ett start-up/tillväxtbolag
ansvarat för att implementera ett CRM-system och/eller processer för det
Som person är du...
intresserad av människor och är duktig på att bygga goda relationer
analytisk och förlitar dig på data snarare än subjektiva antaganden
en god förhandlare
en tävlingsmänniska som drivs av att utvecklas och nå högre mål
entreprenöriell och gillar att lösa problem som uppstår
nytänkande och trivs i en miljö där allt snabbt ändras och du får vara med och påverka, på riktigt
lugn när det uppstår oväntade utmaningar och ser möjligheter i dessa, snarare än problem
Det är även viktigt att du...
tycker om ett högt tempo och ansvaret som kommer med att ha en nyckelroll på företag
trivs i en social roll och får energi av att kommunicera med andra människor
är en positiv person med en go-getter attityd!
Du erbjuds
Stora utvecklingsmöjligheter. Företaget växer snabbt vilket gör att nya roller och arbetsuppgifter skapas hela tiden. Det gör att du har stora möjligheter att utvecklas inom nya roller på företaget och för rätt person finns det även möjlighet till personaloptioner framöver.
Kontor i centrala Stockholm. Vårt kontor ligger vid Stureplan och i närheten av många bra lunchrestauranger. Genom kontoret får du även tillgång till både gym, frukost och olika events.
Du kommer att arbeta med kända företag. Du får möjligheten att knyta värdefulla kontakter med stora internationella företag inom bland annat fintech, consumer tech, healthcare m.m..
En arbetsplats med stark gemenskap. Vi är (idag) ett litet företag som värderar teamwork och goda relationer kollegorna emellan. Vi ska ha kul på tillväxtresan och vi satsar mycket på att bygga kultur och skapa laganda.
Övrig information
Omfattning: Heltid med start Oktober 2021
Lön: Fast månadslön, kan bli aktuellt med provision framöver
Stad: Stockholm
Arbetsplats: Kontor på kontorshotellet Helio, Grev Turegatan 30. Länk till hemsida:
https://helio.se/sv/gt30-grev-ture/ Finns även möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-05
FöretagFeedbackFrog AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Customer Success Manager".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare FeedbackFrog AB (org.nr 559136-0499),
https://www.feedbackfrog.com/ Ansökan E-post:
hr@feedbackfrog.com Arbetsplats FeedbackFrog
Jobbnummer 6019811
Observera att sista ansökningsdag har passerat.