Customer success manager
Vainu Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vainu Sweden AB i Stockholm Sedan starten 2014 har vi växt lavinartat till att vara mer än 60 anställda. Vi startade upp Vainus svenska kontor i november 2015. Vi var fem personer i ett litet konferensrum hos en av våra första kunder ute vid Globen. Sedan dess har vi fått vara med om en häftig resa! Vi är nu 13 anställda i
Stockholm och har precis flyttat in i egna, centrala lokaler samt närmar oss +100 kunder i Sverige. Målet är att bli dubbelt så många anställda innan året är slut. Dessa +100 kunder som förtjänar att Vainu överträffar deras förväntningar och att vår tjänst hela tiden utvecklas och fortsätter att vara den bästa prospekteringslösningen på marknaden. Därför letar vi på
Vainu nu efter vår första Customer Success Manager i Sverige.
Personen som axlar rollen ska hjälpa oss att bygga skalbara processer som ser till att våra kunder fortsätter att använda och älska vår produkt. Detta är en unik möjlighet att dels samarbeta med vårt erfarna Client Success Team i Finland men
samtidigt bygga Customer Success teamet i Sverige från grunden.
Då vår produkt är rätt tech-ig tror vi att du har en bra förståelse för online och SaaS. Det kommer göra det mycket enklare för dig att coacha och utveckla våra användare i deras Vainu-liv.
Rollen som Customer Success Manager hos Vainu innebär att du bryr dig om våra kunder och användare och får dem att vilja stanna hos oss för alltid!
Ditt jobb är att sälja konceptet av leadprospektering
till både kundernas beslutsfattare och till användarna. Du kommer att konsultera Vainus användare kring hur de kan nå sina mål och få dem att se värdet med Vainu.
En typisk dag som Customer Success Manager innebär:
1. Skalbara processer i tjänsten: 'product tours', FAQ och ta fram bra content - det finns så
mycket roligt att skapa
2. Skalbara processer utanför tjänsten: videos, best practices, omförhandlingar, segmentering
3. Kundarbete: träffa/prata/umgås med kunder, förhandla, utbilda och supporta
Detta är en mycket viktig roll då du representerar Vainu mot kunden och kunden mot Vainu!
Vainu är ett väldigt datadrivet bolag och vi "trackar" det mesta. Några viktiga Customer Success
KPIs:
• Net & gross churn (portfolio value)
• Product usage
• Net Promoter Score & kundnöjdhet
• Referrrals
Du kommer att tillhöra Vainus svenska team som sitter ett centralt kontor på Klarabergsgatan i Stockholm. Hos Vainu får uppleva hur ditt kundbemötande och sättet du hjälper kunder att använda
Vainus produkt bidrar till Vainus utveckling.
Du är personen vi letar efter om du känner igen dig i en eller flera av punkterna nedan:
• Har tidigare erfarenhet av SaaS startups
• Älskar att bygga och utveckla långsiktiga relationer
• Gillar förhandling, sälj och en utmaning
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-08-04ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-25
Du söker tjänsten genom att delta på rekryteringsträff torsdag den 25 augusti kl. 10.00
Om du inte har möjlighet att delta går det bra att sända din ansökan till
emil@vainu.ioKontaktEmil Westrin, Country Manager
emil@vainu.ioFöretagVainu Sweden AB
AdressVainu Sweden AB
11156 STOCKHOLM
KontorsadressREGERINGSGATAN 65 3TR
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 070-2162599
Jobbnummer 2977573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.