Customer Success Agent

Upsales Nordic AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upsales Nordic AB i Stockholm, Linköping, Göteborg eller i hela Sverige

Upsales är ett snabbväxande IT-bolag som hjälper företag att öka och effektivisera försäljningen med hjälp av digitala verktyg. Vi är nu i en tillväxtfas där vi ska ut på fler marknader och mot större kundgrupper. Under 2012 ökade vi omsättningen med 20 %, 2013 med ca 35 % och planen är att växa med 50 % under 2014. Vi står även inför en utvecklingsfas gällande vår produkt? Upsales CRM ? ett webbaserat CRM-system för B2B. Nu under hösten 2014 lanserar vi Marketing Automation och ett nytt supermodernt gränssnitt.

Produkten används av fler än 500 bolag i över 10 länder. Vi är ett svenskt bolag med ca 25 anställda, bestående av ett ungt och drivet team. Vi sitter i toppmoderna lokaler vid Hötorget. Utöver det dagliga gör vi mycket aktiviteter tillsammans (kickoff Åre, konferens Las Vegas, events, afterwork mm). För att trivas hos oss är det viktigt att du har en ödmjuk attityd, är prestigelös och kan hantera snabba förändringar. Att du har ett stort intresse för webb/IT och är socialt säker ser vi som självklart. Har du även ett eget driv och är resultatorienterad, då kommer du trivas hos oss!

Publiceringsdatum
2014-10-02

Dina arbetsuppgifter
Som Customer Success Agent på Upsales Nordic har du ansvar för att sköta löpande kontakt med våra kunder. Du kommer att assistera våra befintliga kunder och vara behjälplig med frågor som dyker upp vid arbete i Upsales CRM. Detta innebär att ditt viktigaste mål är att säkerställa att våra kunder snabbt får den hjälp de behöver samt att du hjälper dem att öka användningen och nyttan av Upsales CRM.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

• Hålla i användarutbildningar/ webbinars
• Löpande utveckla intern dokumentation, manualer samt utbildningsmaterial
• Ansvara för att skicka ut nyhetsbrev och annan information till våra kunder
• Löpande följa upp ärenden och sköta kontakt med kund (återkoppling och återrapportering i ärendehanteringssystem)
• Hålla i uppstartsmöten för att hjälpa nya kunder igång

Förutom att se till att våra kunder är utbildade i systemet vill vi att du agera proaktivt i ditt arbete ut mot kunderna för att kunna identifiera och lösa eventuella problem innan de uppstår. Allt för att samarbetet med våra kunder ska fungera så bra som möjligt och att kundnöjdheten är hög. För rätt person kommer tjänsten vara mycket varierande, det då vi vill utveckla vårt supportarbete och personen vi söker kommer ha stort inflytande på vårt sätt att arbeta.

För att passa in i Customer Success-teamet krävs att du har;

Något års arbetslivserfarenhet.
Ett stort intresse av teknik/IT
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Erfarenhet från marknadsföring/försäljning
Som person är du serviceinriktad, pedagogisk, handlingskraftig och har ett naturligt driv. Du tar till dig våra kunders problem och ser det som en utmaning att bistå våra kunder snabbt, effektivt och på bästa sätt. Ett lösningsfokuserat förhållningssätt och ett stort engagemang för alla typer av utmaningar är en självklarhet för dig. Du bör vara en självständig person som tar för dig och vågar testa nya idéer samt arbetssätt.

Vi Erbjuder

Du kommer till ett expanderande bolag. Vi erbjuder en efterfrågad och etablerad produkt, samt är verksamma i en bransch med stor tillväxt (molntjänster). Du erbjuds en konkurrenskraftig lön och bra förmåner såsom friskvård och rikskort.

Så ansöker du
Vi hanterar ansökningarna vartefter de kommer in, så skicka din ansökan redan idag. Vid frågor kontakta Astrid Ståhl på 08-505 806 94

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Upsales Nordic AB

Adress
Upsales Nordic AB
Sveavägen 21, 5 tr
11134 STOCKHOLM

Kontorsadress
Sveavägen 21, 5 tr
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50580600

Jobbnummer
2016713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upsales Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upsales Nordic AB: