Customer service till internationellt företag

Placera Personal AB / Kontorsjobb / Sigtuna
2011-03-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer service till internationellt företag" (publicerad 2011-09-16) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sigtuna, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby, Sollentuna eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker för kunds räkning en driven medarbetare till Customer service. Företaget ingår i en större internationell koncern med lång erfarenhet och är ett etablerat varumärke inom sitt område. På kontoret i Arlandastad arbetar idag 24 personer i en ung miljö präglad av det mindre företagets familjära anda samt den globala koncernens internationella kontakter och händelserika miljö.
Tjänsten
Tjänsten är på heltid och arbetstiderna varierar mellan dag och kvällsskift. I tjänsten ingår även beredskap en kväll i veckan samt var 6:e helg. Detta är ett långt uppdrag under ett år med möjligheter till förlängning.

Publiceringsdatum
2011-03-26

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer service har du följande arbetsuppgifter:
• Hantera försändelser på den operationella avdelningen
• Skräddarsy optimala transportlösningar
• Daglig kontakt med leverantörer som tex. flygbolag
• Ansvara för att försändelser kommer till mottagaren i tid
• Import/ Exportarbete
• Hantera tullärenden
• Se till att interna rapporteringssystem uppdateras
• Packning av varor

Kvalifikationer
För att passa i rollen som Customer service ser vi att du har följande bakgrund:
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av serviceyrket
• Goda kunskaper i engelska
• Goda kunskaper i word och excel
• Körkort
Tidigare erfarenhet från branschen är meriterande.
För att passa i tjänsten ser vi att du har en stark egen drivkraft, är kvalitetsmedveten samt har en god förmåga att arbeta i grupp. Som person är du även strukturerad, nogrann och tycker om att ta egna initiativ.
Om du är intresserad av tjänsten till Customer service tveka inte att skicka in din ansökan omgående!
Vi tar inte emot ansökningar via post. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Som medarbetare i vår uthyrningsverksamhet erbjuder vi dig varierande uppdrag hos kunder inom olika branscher. Vi är måna om att våra medarbetare ska trivas och kompetensutvecklas med sina uppdrag, något som vi vet skapar trygghet och engagemang.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Skift samt beredskap. 1 års uppdrag.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-24
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Klara Eidhagen (Rekryterare), 08-586 22 716

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
886944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: