Customer Service till CM Hammar
PS Partner / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PS Partner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige CM Hammar är ett världsledande företag inom sin nisch av livräddande produkter till sjöss. Företaget utvecklar, producerar och säljer frigöringssystem för livräddningsflottar och uppblåsningsmekanismer till flytvästar. Försäljningen sker via OEM samt distributörer i över 75 länder under devisen "Better solutions for Safety At Sea". Företaget bildades 1856 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Göteborg. Idag arbetar 50 personer i företaget och verksamheten omsätter ca 90 miljoner kronor. CM Hammar ägs av Ernströmgruppen AB som är ett industriellt konglomerat som förvärvar och utvecklar nordiska företag inom handel och industri. Ernströmgruppen består av 25 bolag och omsätter ca 1,8 miljarder.
CM Hammar erbjuder
Företaget går en spännande framtid till mötes där våra ledord säkerhet och kvalité blir allt viktigare på en global marknad. Vi kan nu erbjuda en spännande tjänst som Customer Service hos oss där du får möjlighet att utforska den globala marknaden och utveckla samarbeten med befintliga och nya kunder med syfte att förse dem med marknadens bästa lösningar för ökad sjösäkerhet. Verksamheten genomsyras av korta beslutsvägar där du får goda möjligheter att vara med och påverka.
Om tjänsten
Som Customer Service får du en stimulerande tjänst där support, orderhantering och försäljning vävs samman på den globala marknaden. Förutom det dagliga arbetet med orderhantering och offerter skall du även kunna vara behjälplig med;
• Kunduppföljning
• Koordinera och förbereda mässor och kundaktiviteter
• Administrera företagets webbkatalog
• Underhålla bolagets CRM system
• Reskontrahantering
Ditt jobb omfattas till stor del av kundvård då vi är måna om att behålla och vidareutveckla relationerna till våra befintliga kunder, viket främst sker genom email och telefon.
Erfarenhet/kompetens
För att lyckas i tjänsten hos oss bör du ha ett stort serviceengagemang och relevant kompetens. Som person är du noggrann och strukturerad. Vidare har du en positiv inställning till dina arbetsuppgifter och har lätt för att kommunicera med medarbetare och kunder.
Din erfarenhet har du fått genom lämplig eftergymnasial utbildning och/eller några års relevant yrkeserfarenhet. En viktig del i denna internationella roll är engelskan och du behöver vara duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bekväm med service och kommunikation med ett strukturerade arbetssätt.
Placering och information
Du är placerad på vårt kontor i Göteborg. Om du tycker att detta är intressant och vill vara en del av ett världsledande företag inom sin nisch där du har möjlighet att vara med och påverka och utvecklas, tveka inte att skicka in en ansökan snarast då intervjuer sker löpande.
Publiceringsdatum2019-02-08Så ansöker duVi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För frågor kontakta rekryteringskonsult Caroline Nylén +46 735 411 568 eller på
caroline.nylen@pspartner.se.
Om företagetVaraktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPS Partner
AdressPS Partner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFörsta Långgatan 18
Jobbnummer 4603348
Observera att sista ansökningsdag har passerat.