Customer Service Specialist till Telia Finance

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-03-26


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av kundservice och administration och brinner för att leverera god service? Är du dessutom ansvarstagande och prestigelös som person? Då kan du vara den vi söker! Hos Telia Finance blir du en del av ett mindre och familjärt team på ett väletablerat och marknadsledande företag, där det finns goda utvecklingsmöjligheter!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Telia Finance har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Telia Finance en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete

Publiceringsdatum
2025-03-26

Om företaget
Telia Finance är ett fristående bolag som agerar finansieringsmotor åt Telia och bedriver verksamhet i hela Norden och erbjuder finansierings- och paketeringslösningar till moderbolagets kunder. De bidrar till ökad lönsamhet och ökad säljkraft, för såväl Telia som för externa samarbetspartners och återförsäljare. Deras slagkraftiga portfölj skapar kundnytta i form av behov, funktion och pris. Telia Finance har sitt huvudkontor i Solna och du tillhör ett team om fyra personer. På huvudkontoret får du arbeta i en händelserik arbetsmiljö och erbjuds stora möjligheter att utvecklas.
Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service Specialist har du varierade uppgifter som varierar i komplexitet och karaktär. Tyngdpunkten i tjänsten ligger på administrativa arbetsuppgifter inom backoffice. Du arbetar med uppgifter som registrering av avtal, betalning av leverantörsfakturor, hantering av inkommande post, fakturascanning, framtagning av rapporter och finansiella beräkningar. Arbetet innebär en hög grad av noggrannhet och struktur, samtidigt som du får möjlighet att utveckla din kompetens inom flera områden.
Ditt arbete innefattar även att besvara inkommande ärenden från företagskunder och återförsäljare i både Sverige och Norge via telefon och e-post. Dessa kan exempelvis handla om fakturafrågor, adressändringar, uppsägningar eller avtal. Som en del av ett flexibelt och kundorienterat team har du en viktig roll i att säkerställa effektiva processer samt hög kvalitet i kundsupporten och i det administrativa arbetet.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasial utbildning
• Tidigare erfarenhet av kundservice och administration, meriterande med erfarenhet inom bank och finanssektorn
• God dator- och systemvana, med grundläggande kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• Meriterande med erfarenhet av ekonomiadministration, avtalshantering och/eller leasingadministration
• Erfarenhet av fakturahantering är meriterande
För att lyckas i rollen som Customer Service Specialist tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Vi söker dig som är serviceinriktad och som alltid sätter kunden i fokus. Du behöver dessutom vara snabbtänkt, ha ett logiskt tänkande och en stark problemlösningsförmåga. Du jobbar nära ditt team där ni stöttar varandra, därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och har en naturlig inställning till att hjälpa dina kollegor. Slutligen bör du vara strukturerad och tycka om att arbeta metodiskt, oavsett arbetsbelastning.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Solna, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803), https://www.bravura.se

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Mia Samuelsson
mia.samuelsson@bravura.se

Jobbnummer
9246709

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: