Customer Service Representative med höga ambitioner
Komet Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Komet rekryterar för globalt och branschledande företags räkning en driven och mångsidig Customer Service Representative.
Vår rekryterande kund är ett globalt bolag som marknadsför samt distribuerar sina populära produkter till dagligvaruhandeln. De är marknadsledare inom sin nisch med mycket hög varumärkeskännedom i Sverige och Norden. Idag är de ca 25 anställda i Sverigeorganisationen och tjänsten som Customer Service Representativ kommer att utgöra en central funktion på det anslående huvudkontoret strax söder om Stockholm.
I den breda och varierade rollen som Customer Service Representative kommer du att arbeta med verksamhetens komplexa leveransflöde, utgöra företagets kundservicefunktion i Norden, vara allmän support till säljare och marknadsansvariga, samt agera Office Manager.
Den mångfacetterade rollens ansvarsområden innefattar:
• Orderhantering - Översyn av hela leveranskedjan och kontroll av att denna löper enligt plan. Registrering, spårning och bekräftelser av order, utförande av beställningsprognoser, OTC-ansvar, mm.
• Kundservice - Hantering av alla kundtjänst- och reklamationsärenden för företagskunder i Norden. Utgör kontaktpunkt internt för huvudkontoret i Europa och övriga Nordenteam.
• Sälj- och marknadssupport - Allmän och bred support gentemot sälj- och marknadsavdelning. Säljprognoser, kundregistrering och avtalshantering, extern kommunikation och planering inför event, kampanjer och marknadsaktiviteter.
• Rapportering och uppföljning - Framtagning och uppföljning av rapporter för bl a KPI:er och OOS. Löpande arbete för kontinuerlig förbättring av processer med möjlighet att ta eget ansvar för genomdrivande av förbättrings- och effektiviseringsprojekt.
• Kontorsansvar - Ansvar för växel och inkommande telefonsamtal, konsumentfrågor, inköp av kontorsmateriel, backoffice-administration och fakturahantering.
Är du den vi söker?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av kundservice, orderhantering och leveransflöde för snabbrörliga konsumentprodukter, gärna med bakgrund från större leverantör inom dagligvaruhandeln. Vi tror att du har en akademisk examen i bagaget och är i startgroparna av din karriär, på jakt efter en utmanande tjänst med möjlighet att utvecklas och avancera inom en framgångsrik, global organisation. Eftersom stor del av dina interna och externa kontaktytor är internationella kräver rollen flytande och avancerade kunskaper i såväl svenska som engelska. Resor internationellt kommer att förekomma med möjlighet att styra utsträckningen av dessa. Du mycket van användare av MS Office, i synnerhet Excel. Tidigare erfarenhet av avancerade logistiksystem är meriterande.
Som person är du en ambitiös, kommunikativ och flexibel lagspelare, som trivs med breda ansvarsområden och många kontaktytor. Du är en självgående och proaktiv organisatör som söker miljöer med högt tempo och har en stark känsla för hur du bör prioritera dina arbetsuppgifter. Som kollega och medarbetare är du initiativrik, handlingskraftig, alltid öppen och orädd inför nya arbetsuppgifter och samarbeten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Du erbjuds...
• En bred och utvecklande roll på en dynamisk och attraktiv arbetsplats med karriärmöjligheter och kontinuerlig utveckling
• Ett bra och tempofyllt arbetsklimat med högt i tak och drivna, engagerade kollegor
• Möjlighet till internationella kontaktytor inom en global organisation med resor i tjänsten världen över.
Låter det som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan! Vi arbetar löpande med vårt urval i denna rekrytering med målsättningen att tillsätta tjänsten så snart som möjligt.
I denna rekrytering hanterar Komet tillsättningprocessen för vår kunds räkning. Frågor om tjänsten besvaras av Anna Stålfors på
anna.stalfors@komet.se . Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Publiceringsdatum2013-03-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKC-AS, Konsultchef 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm
Jobbnummer 1495809
Observera att sista ansökningsdag har passerat.