Customer Service Representative
Icebug Aktiebolag / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Icebug Aktiebolag i Göteborg Icebug är ett oberoende svenskt skoföretag som började utmana världens sportskogiganter 2001. Vi utvecklar nya koncept som ökar människors möjligheter att vara aktiva utomhus. Våra produkter har alltid hög funktionalitet, kvalitet och god design som ledstjärnor. Icebug är marknadsledande i världen på greppteknologi för snö och is. Vi är starkast inom trail running, walking och vinterprodukter men utvecklar hela tiden varumärket. Icebug säljs i nuläget på över 20 marknader i Europa, Nordamerika och Asien. Än så länge är vi bara i början av något stort. Vi har ambitiösa tillväxtmål och vår målsättning är att nå ännu fler människor och inspirera dem att vara mer aktiva. Vi behöver nu förstärka vår organisation för att kunna fortsätta växa ännu mer.
Brinner du för service? Söker du en händelserik arbetsplats med chans att utvecklas? Då är det här jobbet något för dig!
Publiceringsdatum2015-03-26Dina arbetsuppgifterI rollen som customer service representative kommer du leverera högkvalitativ, proaktiv kundservice och fungera som den primära kontakten för daglig support till företagets egna säljkanaler och kunder. Då en del av kontakterna i jobbet sker på engelska krävs goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Kan du även norska så är det meriterande. Du som trivs med att arbeta administrativ kombinerat med kundkontakt kommer att trivas hos oss.
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av:
• Kundservice via telefon och e-post till våra återförsäljare (order, leveranstid etc.)
• Kundsupport till konsument, främst vår Webshop
• Orderhantering i samtliga våra kanaler (EDI, Webshop, e-post, telefon etc.)
• Löpande förbättringar av våra egna system och rutiner
ProfilVi söker dig som har minst gymnasiekompetens och tidigare vana från liknande arbetsuppgifter inom orderhantering och administration. Vi ser gärna att du har arbetat i någon form av order eller affärssystem. Själva arbetar vi i Pyramid. Som customer service representative är det viktigt att du är noggrann, effektiv och stresstålig. Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel och som kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vidare är du som person positiv, driven, lösningsorienterad samt har en god kommunikativ förmåga och gillar när det är mycket att göra.
Du kommer att ingå i ett team på totalt fyra personer som hjälps åt med alla förekommande arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid att hitta rätt person med ett stort driv och engagemang till vårt team. För att trivas här tycker du förmodligen att de varumärken och produkter vi arbetar med är meningsfulla och roliga. Vi ställer upp tydliga mål för vart vi ska, sedan är alla med och driver för att vi ska nå dit. Vi har ett högt
tempo och gillar att nå fantastiska resultat tillsammans.
Tjänsten är på vårt kontor i Göteborg med tillträde så snart vi hittar rätt person.
Provanställning 6 månader, som övergår i tillsvidareanställning om allt fungerar bra och vi trivs med varandra.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-05
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jj@icebug.seFöretagICEBUG AKTIEBOLAG
AdressICEBUG AKTIEBOLAG
KJELLBERGSGATAN 8
41132 GÖTEBORG
KontorsadressKJELLBERGSGATAN 8
GÖTEBORG
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-817090
Jobbnummer 2222239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.