Customer Service Manager Till Kuka Nordic
PS Partner / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PS Partner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige KUKA AG är ett internationellt verksamt företag med en omsättning på ca 3.5 miljarder euro. Våra 14 200 KUKA-medarbetare - både de som arbetar på vårt huvudkontor och globalt - ser dagligen till att vi förblir en världsledande leverantör av intelligenta robotlösningar. Våra internationella kunder finns bland annat inom fordonsindustrin och General Industry. KUKA är en helhetsleverantör: Vi levererar allt från enskilda komponenter till helautomatiserade anläggningar.
www.kuka.se Vi söker nu en Customer Service Manager till KUKA Nordic
I din roll som CS Manager leder och utvecklar du KUKA Nordics Customer Service organisation med ett team bestående av 17 medarbetare i Norden. I din roll ansvarar du för Customer Relations. Du leder och utvecklar verksamheten, dina medarbetare samt kunderbjudandet. Du drivs av att få andra att utvecklas och växa. Med kunden i fokus utvecklar du både interna och externa processer, ledtider, servicenivåer och följer upp. Som CS Manager på KUKA Nordics arbetar du affärsnära och säkerställer en god kommunikation med både kunder/partners och inom organisationen. Du ingår i ledningsgruppen för Norden. KUKA Nordics vision är att Customer Service erbjudande ska vara ett avgörande skäl till att man väljer KUKA som partner och som CS Manager har du en central roll för att detta ska uppnås.
Låter det som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!
Bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig som har en stark drivkraft att leda och utveckla ditt team och leverera med ett tydligt kundfokus. Vidare har du mycket god erfarenhet av att driva processförbättringar, du har kommersiell erfarenhet och det kundfokus som krävs för att hantera externa parter på ett framgångsrikt sätt. Du brinner för och har gedigen erfarenhet av att leda och utveckla dina medarbetare.
Du har en högskoleexamen samt några års erfarenhet av att leda Customer Service organisationer.
Vi ser gärna att du har en god teknisk förståelse och är van att verka i en industriell miljö. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med större affärssystem. Eftersom stor del av affärskontakterna är internationella är förmågan att obehindrat kommunicera muntligt och skriftligt på engelska ett krav.
KUKA Nordic erbjuder
Goda möjligheter till kompetensutveckling
Ett jobb med stor variation, intressanta arbetsuppgifter och tydliga personliga mål kopplade till företagsstrategierna
Frihet under eget ansvar
En god arbetsmiljö och trevliga arbetskamrater
Högt kund- och affärsfokus
Publiceringsdatum2019-01-23Så ansöker duVi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För frågor kontakta rekryteringskonsult Ulrika Stevrell +46 708 366 108. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart du kan dock senast den 15 februari.
Om KUKA
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPS Partner
AdressPS Partner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG
KontorsadressFörsta Långgatan 18
Jobbnummer 4571936
Observera att sista ansökningsdag har passerat.