Customer Service Manager (Logistikavdelning)

BemanningsPartner i Skåne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BemanningsPartner i Skåne AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

BemanningsPartner AB är ett Helsingborgsföretag, som har många års erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi erbjuder kunder i nordvästra Skåne personaluthyrning och rekrytering av tjänstemän och produktionspersonal inom industri & verkstad, tjänste- & serviceföretag, transport & logistik samt kommun & statlig förvaltning. Läs mer om oss på www.bemanningspartner.se
Vår kund Findus Sverige AB söker en CUSTOMER SERVICE MANAGER på Logistikavdelningen.
Om FINDUS SVERIGE AB:
Findus Sverige AB ett av landets ledande livsmedelsföretag. Djupfryst utgör den största delen av deras försäljning med allt från färdigrätter och fisk till ärter och wok i sortimentet. På den svenska marknaden säljer Findus även kylda färdigrätter samt kolonialprodukter, bland annat majonnäs, soppor, pastasås och marmelad.
Findus produkter finns i dagligvarubutiker över hela landet, men de gör även mat som serveras på till exempel restauranger, skolor och sjukhus. De har en bred produktportfölj med omkring 250 djupfrysta produkter och 50 kolonial produkter i butiksortimentet, samt närmare 400 produkter i restaurang-och storkökssortimentet.
Findus Sverige AB har idag ca 1.100 medarbetare, koncernen totalt ca 1.800. Omsättningen för Findus Sverige AB 2005 var 270 miljoner Euro och för Findus Group var den 500 miljoner Euro. Findus huvudkontor ligger i Bjuv.

Publiceringsdatum
2008-10-29

Arbetsuppgifter
Som Customer Service Manager ansvarar du för gruppen Customer Service Coordinator på Findus Logistikavdelning. I rollen som Customer Service Manager ingår både operativa och strategiska arbetsuppgifter.
Customer Service ansvar för att ta hand om inrikes och utrikes kunder. Man arbetar självständigt och ansvarar för att ge kunderna högsta möjliga service. Man arbetar i nära samarbete med kundansvariga, lager och distributions-/transportleverantörer och övriga kollegor på logistikavdelningen. Logistik är en röd tråd genom hela arbetet.
I arbetet ingår det också:
• personalansvar för ca 4-5 personer
• leda och uveckla gruppen, arbetsssätt och processer
• medverka i ledningsgruppen för logistikavdelningen
• beskriva orderrutiner och orderprocesser för att säkerställa en effektiv kundservice.
• driva mindre projekt
UTBILDNING:
Du har minst gymnasieutbildning men gärna relevant eftergymnasial utbildning utöver det, t ex högskoleutbildning eller logistik/spedition.
KUNSKAP OCH ERFARENHET SOM KRÄVS FÖR ARBETET:
• Vi ser det som en STOR fördel att du har erfarenhet av logistik.
• Då arbetet innebär internationella kontakter är det en förutsättning att du kan kommunicera både svenska och engelska i tal och skrift.
• Självklart är du en god användare av Officepaketet. Har du dessutom erfarenhet från SAP och Movex så är det ett plus.
• Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från kundservice eller serviceinriktat arbete samt liknande administrativa uppgifter.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är serviceminded och sätter alltid kunden i fokus. Har en professionell och prestigelös inställning till kundservice. Hög stresströskel och god samarbetsförmåga är viktigt för att trivas i rollen hos oss. Noggrannhet och struktur i ditt arbete är en grund för framgång. Du kommer att verka i en miljö där det krävs förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. För rätt person finns möjligheter till ett utökat ansvar och ytterligare uppgifter.
Rekrytering kommer att ske löpande, så om du känner att detta är ett arbete för dig är du välkommen att skicka in din ansökan omgående

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning

Ersättning
Fast lön
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-09
Märk ansökan med: 1-345, Customer Service Manager (Logistik)"
Ange följande referens när du ansöker: 1-345
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@bemanningspartner.se

Kontakt
Pia Ekelund, Projektledare, 0735-500 211, 042-400 70 00 (Växel), 042-400 70 01 (Direkt nr), info@bemanningspartner.se

Företag
BemanningsPartner i Skåne AB

Adress
BemanningsPartner i Skåne AB
Traktörsgatan 11
25246 Helsingborg

Kontorsadress
Furutorpsgatan 79
Helsingborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 042-400 70 00
E-postadress: info@bemanningspartner.se

Jobbnummer
342547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BemanningsPartner i Skåne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BemanningsPartner i Skåne AB: