Customer Service Manager
Hansson & Partners i Sverige AB / Chefsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hansson & Partners i Sverige AB i Avesta,
Hedemora,
Säter,
Smedjebacken,
Heby eller i
hela Sverige Haglöfs utvecklar kläder, skor och utrustning (ryggsäckar, väskor och sovsäckar) för människor som investerar i ett aktiv friluftslivsstil. Fokus ligger på hög kvalitet, hållbarhet och funktionalitet. Haglöfs startade i Sverige 1914 och har från småskalig ryggsäckstillverkning utvecklats till en av världens ledande leverantörer av tekniska och hållbara outdoorprodukter genom modern produktutveckling och strategisk distribution. Med mer än 100 års erfarenhet representerar varumärket hög kvalitet och pålitlighet och prisas ofta för sin design och innovation.
Haglöfs söker
CUSTOMER SERVICE MANAGER
Därför ska du välja Haglöfs
Haglöfs har en lång historia med utveckling och försäljning inom outdoorbranschen. På Haglöfs är vi "Outsiders by nature". Haglöfs handlar om att förbättra livskvaliteten. Både för kunder, genom de enastående outdoorprodukter vi producerar, men också för våra anställda.
Haglöfs är ett värderingsdrivet bolag med en stark kultur och sammanhållning.
Vi är pålitliga, nyfikna och stolta och förenas kring en stark passion för vårt varumärke.
Vi rekryterar nu en Customer Service Manager till vårt kontor i Avesta. Som Customer Service Manager kommer du att spela en viktig roll i att bidra till vår fortsatta framgång och säkerställa hög service och upplevelse för våra kunder och konsumenter.
Vi erbjuder dig
I rollen som Customer Service Manager hos oss på Haglöfs har du det yttersta ansvaret för vår kundserviceavdelning inklusive orderhantering. Ditt team består av totalt tolv personer och till din hjälp har du en Operations lead som har ansvaret för Customer service representative-teamet. Haglöfs befinner sig i en tillväxtresa där stort fokus kommer att ligga på de digitala försäljningskanalerna. Ditt uppdrag är att utveckla kundservicefunktionen till nästa nivå, leda och motivera kundserviceteamet samt skapa mål för Haglöfs kundnöjdhet, i linje med företagets tillväxtstrategi. I rollen ingår personal- budget- och arbetsmiljöansvar.
Haglöfs kundserviceorganisation är en central och viktig funktion för hela företaget.
Du ansvarar för att
• säkerställa högt uppsatt mål för kundnöjdhet samt följa upp och säkerställa dem kontinuerligt.
• skapa effektiva kundserviceprocesser och policys för att höja standarder för både B2B och B2C.
• leda, stödja och coacha ditt team så de kan uppnå sin fulla potential och utvecklas i förhållande till verksamhetens behov.
Vad vi söker hos dig
Vi söker en engagerad och motiverande ledare med erfarenhet inom kundservice.
Du har utmärkta kunskaper i de senaste branschtrenderna och teknikerna, framför allt inom digitala försäljningskanaler såsom e-commerce. Förutom att vara en god kommunikatör (skriftligt och muntligt) på såväl svenska som engelska, värdesätter vi ett tydligt och tryggt ledarskap med en god förmåga att bygga och förvalta goda yrkesmässiga relationer såväl internt som externt.
Du är datadriven, har goda IT-kunskaper och navigerar vant i olika ärende- och orderhanteringssystem, är utvecklingsinriktad och kan med lätthet kommunicera och visualisera hur vår kundservice kan och kommer att bidra till Haglöfs tillväxtmål.
Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund inom relevant område.
På vår tillväxtresa ställs höga krav på vår kundserviceavdelning samt en förmåga att ständigt anpassa sig inför nya utmaningar, digitala förändringar, marknader och försäljningskanaler. Vi ser därför att du besitter ett stort driv, är resultatorienterad och är van att arbeta såväl operativt som strategiskt. Du har en förmåga att planera, prioritera och följa upp din verksamhet. Du bidrar gärna med din erfarenhet för att ytterligare utveckla vår verksamhet. Du kommer vara spindeln i nätet och arbeta tvärfunktionellt i nära samarbete med finans-, produkt- försäljning och supply chain-teamen för att säkerställa en optimal process och kundupplevelse.
Anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Avesta. Du rapporterar till Global Operations Director och tillhör den operationella ledningsgruppen på siten i
Avesta. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.
Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 20 februari.
Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.
Anna Hansson,
anna@hnpar.com, 070-695 64 63
Martin Ogemar,
martin@hnpar.com, 072-237 21 30
Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi kommer därför ta hjälp av arbetspsykologiska testverktyg.
För att läsa mer om Haglöfs besök gärna deras hemsida: Haglöfs
Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-01-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressHansson & Partners i Sverige AB
Industrigatan 18
77435 AVESTA
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hansson & Partners i Sverige AB (org.nr 556847-3697)
Industrigatan 18 (
visa karta)
774 35 AVESTA
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Haglöfs
Kontakt Rekryteringskonsult
Anna Hansson
anna@hnpar.com 070-6956463 Jobbnummer 6270866
Observera att sista ansökningsdag har passerat.