Customer Service Coordinator Scandinavia, Stora Enso Paper AB Kv
Kvarnsvedens Pappersbruk / Butikssäljarjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kvarnsvedens Pappersbruk i Borlänge Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade materia idag kan tillverkas av träd imorgon.
Stora Enso har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och är börsnoterat i Helsingfors och Stockholm. Vår omsättning 2017 uppgick till 10 miljarder EUR och det operativa rörelseresultatet till 1 MEUR.
Stora Enso Kvarnsveden är ett modernt pappersbruk beläget vid Dalälven i Borlänge. Bruket anlades år 1900 och de två nuvarande maskinerna tillverkar obestruket journalpapper och förbättrat tidningspapper. Produktionskapaciteten uppgår till ca 600 000 årston. Inriktningen inom varje produktionsområde är högkvalitativa produkter anpassade till den enskilde kundens önskemål
Publiceringsdatum2018-11-08BeskrivningCustomer Service Centre North & Overseas ansvarar för orderhantering (registrering av order, leveransplanering, avrop och fakturering) och kundservice för våra kunder i Skandinavien och samtliga agent- och översjömarknader för affärsområdet Stora Enso Paper som i dagsläget är nio pappersbruk i Europa.
I rollen som Customer Service Coordinator har du daglig kontakt med våra kunder i Skandinavien genom en affärsmässig dialog med målet att öka vår försäljning, ge råd om val papper samt tillhandahålla pappersprover.
Rollen innefattar även:
• Orderhantering, leveransplanering, uppföljning av lagernivåer
• Fakturering, ställa ut rabatter och krediter
• Uppföljning av betalningar och kreditlimiter
• Underhålla kunddata i vårt affärssystem
• Daglig kommunikation med pappersbruk och våra leveransplanerare
För att lyckas i rollen som Customer Service Coordinator krävs god administrativ förmåga, god kommunikationsförmåga, datavana och social kompetens, förmåga att kunna lösa problem samt att hantera många olika moment samtidigt, även under tidspress. Vi arbetar i team och det är av yttersta vikt att vara en god lagspelare samt lagbyggare.
KvalifikationerVi söker dig som har utbildning inom sälj, grafisk teknologi, ekonomi, administration och/eller logistik. Du har yrkeserfarenhet inom kundservice - exempelvis handel, försäljning, bank, leveransplanering eller motsvarande.
Då delar av det dagliga arbetet sker på engelska krävs goda kunskaper i engelska både i tal och i skrift - precis som svenska. Norska och danska är meriterande.
Som person är du positiv och energisk och du har en passion för administration. Du är noggrann och trivs med att arbeta självständigt.
Tjänsten är ett vikariat på heltid under minst ett år och arbetstiden är förlagd till dagtid.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elisabeth Granström på Telefonnummer: 070 - 377 54 30.
Sista ansökningsdag är den 23 november men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu.
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKvarnsvedens Pappersbruk
KontorsadressKvarnsvedsvägen 420
Jobbnummer 4447990
Observera att sista ansökningsdag har passerat.