Customer Program Manager

E.ON Sverige AB / Kulturjobb / Malmö
2025-09-25


Visa alla kulturjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Sverige AB i Malmö, Hässleholm, Halmstad, Karlshamn, Växjö eller i hela Sverige

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Energibranschen är i ständig förändring, och våra kunders förväntningar på enkelhet, transparens och hållbarhet ökar. För att möta dessa behov etablerar vi ett nytt kundprogram med målet att öka kundförtroendet och skapa långsiktigt kundvärde. Programmet omfattar hela E.ON Sverige och syftar till att förbättra kundupplevelsen och stärka bilden av E.ON genom konkreta initiativ och ett starkt fokus på kundens perspektiv.

Om rollen

Som Customer Program Manager har du det viktiga ansvaret för att etablera och driva kundprogrammet och ha en direkt påverkan på våra 1 miljon kunder genom att att utveckla E.ON:s arbetssätt och förflytta organisationen mot nya nivåer av kundcentrering. Du blir en avgörande person i att definiera struktur, forum, metoder och uppföljningsmodeller - och säkerställer att vi både levererar på uppsatta mål och driver best practice genom hela verksamheten.

Du samarbetar tätt med våra affärsområden, funktioner och ledning och spelar en nyckelroll i att sprida nya arbetssätt, skapa samsyn och stärka vår kundcentrerade kultur. Och som om inte det vore nog, gör du det på ett av Sveriges största energibolag!

Du kommer att:

Säkerställa leverans enligt våra målsättningar för programmet som helhet och för programmets olika arbetsströmmar

Driva programmet som helhet genom att säkerställa planer för respektive arbetsström samt hålla samman tidplaner och leveranser gentemot styrgruppen

Introducera och sprida nya arbetssätt, metoder och verktyg för att höja vår interna förmåga inom kundutveckling

Främja samsyn och samverkan mellan E.ON:s olika enheter i Sverige samt med vår globala Group-organisation

Ta fram och följa KPI:er för att säkerställa att vi gör skillnad, på riktigt.

För att lyckas i rollen ser vi att du har både strategisk höjd och förmåga att operativt driva förändring.

Dina erfarenheter

Du har en utvecklad kundförståelse och utmanar gärna organisationen att tänka ur kundens perspektiv. Du är nytänkande och förändringsdriven, och trivs med att ifrågasätta invanda arbetssätt för att driva innovation, införa nya metoder och höja nivån i organisationens sätt att arbeta.

Vidare är du strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt och är trygg i din förmåga att bygga upp program från grunden - inte bara vad gäller innehåll, utan också process, styrning och arbetssätt. Med högt engagemang, strategisk samarbetsförmåga och kommersiellt fokus får du saker att hända, inspirerar andra och driver resultat, även i komplexa organisationer med många intressenter.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att leda komplexa program eller projekt i dynamiska miljöer, gärna med koppling till kundutveckling, energi eller affärsutveckling. Du har ett tydligt kundfokus och hur man skapar värde för olika kundsegment.

Du är van att leda förändring och har erfarenhet av kulturell förändringsledning, där du framgångsrikt har fört in nya arbetssätt, etablerat gemensamma metoder och fått med dig både team och organisation. Din förmåga att hantera intressenter på alla nivåer gör att du kan navigera i komplexa strukturer och skapa långsiktig förankring.

Detta är en unik möjlighet att få leda ett strategiskt viktigt program med hög synlighet inom E.ON. Du får en nyckelroll i att forma framtidens kundupplevelse och samtidigt bidra till att utveckla vårt arbetssätt - för att skapa bestående värde för både kunder och verksamhet.

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 12 oktober.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Carin Kuylenstierna, +46 730 228892

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "240032-43675292".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
E.On Sverige AB (org.nr 556006-8420), http://www.eon.com

Arbetsplats
E.ON Sverige

Kontakt
Carin Kuylenstierna
+46730228892

Jobbnummer
9526021


Prenumerera på jobb från E.ON Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Sverige AB: