Customer Order Coordinator till medicintekniskt bolag

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av kundtjänst eller orderhantering samt god administrativ förmåga samtidigt som du trivs med att arbeta serviceinriktat? Adecco söker nu dig som vill arbeta som Customer Order Coordinator hos vårt kundföretag som är verksamma inom dentalbranschen i Mölndal.

Publiceringsdatum
2018-06-15

Om tjänsten
Som Customer Order Coordinator kommer du arbeta på en avdelning som heter Planning and Distribution där du är en utav två koordinatorer. Du kommer att hantera brådskande ärenden och arbeta proaktivt och strukturerat för att säkerställa en hög leverensnivå mot bolagets kunder. Du kommer att ha flera kontaktytor, både internt och externt, och dina främsta ansvarsområden kommer att vara kundsupportadministration, kundtjänst för exportkunder, boka och följa upp transporter globalt, tull- och exportadministration och enklare fakturahantering.

I din roll som Customer Order Coordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Kundsupport och administration
• Bokning och uppföljning av transporter
• Enklare fakturahantering

Om dig
Du har en gymnasialutbildning eller motsvarande med inriktning mot ekonomi eller logistik.
Vidare har du ett par års erfarenhet av att arbetat inom kundservice och/eller orderhantering. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av distributionsbevakning och det är meriterande om du har vana av att hantera exportdokumentation. Du är van vid att arbeta i olika affärssystem och har god kunskap inom MS Office. Vidare så behärskar du det svenska språket obehindrat i tal samt skrift och då du kommer att arbeta i en internationell miljö så hanterar du även det engelska språket obehindrat.

Ditt arbetssätt präglas av servicekänsla och du trivs med att arbeta för att tillfredsställa uppdragsgivarens behov. Du behöver ha en god problemlösningsförmåga och vara strukturerad för att god kontroll på de arbetsuppgifter som ligger inom ditt ansvarsområde. Tjänsten kräver att du har en förmåga att se flödet som en helhet och det uppmuntras på arbetsplatsen att identifiera problem och komma med praktiska lösningar.

Viktigt för tjänsten är:
• Gymnasial utbildning inom logistik eller ekonomi
• Erfarenhet av att arbeta med kundservice/orderhantering
• Hanterar svenska och engelska språket obehindrat

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Customer Order Coordinator är ett löpande konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos vår kund.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Hanna Pedersen på 0736847125 eller hanna.pedersen@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Customer Order Coordinator, logistik, transportbokare, orderbokare, export, import, administrator, dental, medicinteknik, Microsoft Office, Göteborg, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-14
Ange följande referens när du ansöker: ref-26722
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Pedersen

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4207871

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: