Customer Operations Lead

Vattenfall AB / Bankjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

En av våra absolut viktigaste tillgångar är våra kunder. Vi vill att deras kundresa tillsammans med oss på Alltid blir den absolut bästa de upplevt. För att även i fortsättningen lyckas med det behöver vi stärka upp teamet med en noggrann och självgående medarbetare inom Customer Operations, vårt kärnområde. Vi behöver dig som verkligen förstår värdet av bra kundservice. Det finns redan idag flera innovativa digitala lösningar på plats för att säkerställa att våra kunder får både automatiserad och personlig service, på rätt tid och med korrekt information. Vi erbjuder en exceptionell resa och lärkurva även för dig som anställd då vi förväntar oss ett kraftigt tillflöde av kunder kommande år.

I din roll som Customer Operations Lead:
Spela en aktiv och viktig roll i det ständiga förbättringsarbetet kring utvecklingen av en digital automatiserad kundservice i världsklass
Ta hand och säkerställa tydliga, korrekta och snabba svar på inkommande kundförfrågningar
Dagliga kontakter med de etablerade elbolagen och övriga organisationerna inom elmarknaden
Vi använder oss utav metoden train-the-trainer inom operations. Den möjliggör en snabbare expansion vid kraftiga tillflöden av kunder för att snabbt kunna dela relevant kunskap och erfarenheter inom teamet

Då Alltid är en liten organisation och ett snabbväxande bolag är det viktigt att du tycker om att ha en varierad och ibland intensiv arbetsdag. Vi har en entreprenöriell och positiv anda inom bolaget och delar ibland på arbetsuppgifter vid arbetstoppar. Det kan innebära att arbetsuppgifter inom exempelvis vårt bonusprogram eller projektrelaterade aktiviteter inom exempelvis marknadskommunikation kan förekomma periodvis.

Hos Alltid får du möjlighet att vara med i ett expansivt skede och utveckla Sveriges bästa kundupplevelse. Vi strävar efter att vara den bästa arbetsgivaren inom vår nisch och erbjuder en yrkesmässig utveckling för dig med stora möjligheter att forma din egen framgång tillsammans med oss. Det är högt i tak och dina idéer och egna initiativ värdesätts högt då vi arbetar med ständiga förbättringar inbyggt i vårt sätt att arbeta, varje dag.
På Alltid blir du del av en spännande resa i en bransch som genomgår stora förändringar och där vi håller värderingar som hållbarhet högt på vår agenda. Vi lovar inte att det blir en lätt uppgift, men vi skapar ett team och rätt förutsättningar för att åstadkomma de resultat vi vill uppnå och samtidigt ha kul på vägen dit.

Om du tycker att tjänsten som Customer Operations Lead passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka in din ansökan via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Klaus Lindberg, +46703881517.


Fackliga representanter i Sverige, kontaktas via växel 08-7395000
Carl-Gustaf Angelin (Akademikerna)
Kenneth Lindkvist (Unionen)
Christian Eriksson (Ledarna)
Ronny Ekwall (SEKO)

Vi söker dig som är noggrann och tycker om att kommunicera med kunder
Har en inbyggd känsla för god service och en vilja att bygga en kundservicefunktion utöver det vanliga
Som trivs att arbeta självständigt och målorienterat i dina arbetsuppgifter
Har god erfarenhet av att arbeta med kundkontakter, exempelvis från försäljning eller andra kundservicefunktioner
Vill arbeta med ständiga förbättringar och är en god presentatör när du säljer in dina idéer
Har en mycket god kommunikativförmåga, både i tal och skrift
Trivs i en entreprenöriell arbetsmiljö med högt tempo där plötsliga förändringar av omständigheter kan resultera i omprioriteringar

lltid är en eltjänst som hjälper och förenklar för kunden genom att ta hand om allt tråkigt som har med el att göra. Med ett bonusprogram och kundanpassad feedback skapas bra förutsättningar för att skapa sig en aktiv hållbar livsstil - allt till en unik och prisvärd fast månadskostnad, all included.

Med utgångspunkt i hållbarhet, el och uppkopplade kunder har vi skapat något som kombinerar idén om "Spotify för el" (flat rate all included) med ett "bonusprogram för hållbarhet". Vi har lanserat vårt koncept och tagits emot väl av kunder som ser fördelarna med en enkel och trygg eltjänst till samma kostnad varje månad utan bindningstider.

Vi expanderar och söker fler talanger! Alltid erbjuder en attraktiv och inspirerande arbetsmiljö med framåtanda och möjlighet att få arbeta med en stor variation av uppgifter. Samtidigt är Alltid ett helägt dotterbolag till Vattenfall AB.

Publiceringsdatum
2017-11-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-17
Ange följande referens när du ansöker: CC-00033
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VATTENFALL AB

Adress
VATTENFALL AB
Solna
16956 Solna

Kontorsadress
Evenemangsgatan 13

Jobbnummer
3825465

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vattenfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vattenfall AB: