Customer Insight and relationship Manager

Four Potentials AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Four Potentials AB i Stockholm, Solna, Gotland, Leksand, Kalmar eller i hela Sverige

4potentials hjälper First Camp att marknadsföra en roll som Customer Insight and Relationship Manager
First Camp är Nordens ledande kedja för camping och stugboende. Vi har 56 destinationer över hela Sverige och Danmark, samt växer rekordsnabbt. Vår vision är att bli världens ledande campingkedja. Nu stärker vi upp vårt centrala team med en dedikerad roll med ansvar för att driva gästinsikter och ta vår kundklubb First Camp Club till nya nivåer. Rollen är central för First Camps utveckling och syftar till att driva intäkter och gästnöjdhet genom ökad lojalitet och djupare förståelse av våra gästers behov.
Vi söker en supertalang som skall samarbeta och rapporterar till vår kommersiella chef som är baserad på kontoret i Stockholm.
För rätt person finns även möjlighet att jobba på distans från någon av våra destinationer i Sverige eller Danmark - både i STOCKHOLM eller GÖTEBORG. Det är ett av Sveriges roligaste jobb och har du en känsla för hur man kan omvandla miljontals gästers insikter till att bli återkommande kunder - då skall du ansöka idag.
Rollen innefattar i huvudsak ansvar för:
Fördjupa relationen med våra gäster och driva försäljning, genom att driva, utveckla samt genomföra våra strategier inom huvudområden som:
CRM - taktiskt och långsiktigt bearbetning av våra målgrupper i relevanta kanaler och touch points längs med hela gästresan från bokning av semestervistelse, inför, under och efter vistelsen
Gästinsikter - säkerställa att vi baserar beslut, initiativ och prioriteringar på datadrivna gästinsikter, både genom kvalitativa och kvantitativa gästundersökningar och analyser. Genom återkommande gästenkäter och adhoc datainsamling som beslutsunderlag
Rollen har fullt ägandeskap över vår gästklubb First Camp Club inkl. att sätta erbjudande, dialog med gäster, säkerställa funktionalitet för medlemmar i våra digitala kanaler (app & hemsida) samt vilket bemötande våra mest lojala gäster möts av under sin campingvistelse
Definiera och underhålla end-to-end gästresor och därigenom leverera en differentierad och konsekvent gästupplevelse i samtliga kanaler
Definiera och följa upp de mest relevanta KPIs inom ovan områden, i nära samarbete med vår Business Analyst som ansvarar för att driva utvecklingen av våra databaser med gästdata. Vi mäter bland annat antal medlemmar i First Camp Club, Customer Lifetime Value, Lojalitet (Engagement, Retention, Reactivation), NPS / Gästnöjdhet etc.

Vi ser att du gärna har följande kvalifikationer/erfarenheter:
Mer än 2 års erfarenhet från roll som krävt stark analytisk förmåga samt skicklighet att förmedla insikter på ett tydligt sätt. Bra förståelse av CRM strategi och löpande CRM arbete.
Gärna erfarenhet av ett eller flera områden inom Lojalitet, Customer Experience (CX) eller gästenkäter
Van att arbeta självständigt och är strukturerad, gärna viss erfarenhet inom projektledning
Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Danska är ett plus


Som person tror vi att du:
Har ambitioner. Du ser den här rollen som ett steg i att få vara med och utveckla First Camp. Du levererar men ställer också krav på oss som företag. Du vill mer och är en resultat- och datadriven supertalang.
Ser helheten affärsmässigt och kan prioritera vad som ger stor effekt på kort och lång sikt
Har gästens åsikter i fokus när du bygger en strategi tillsammans med bolaget.
Gillar utmaningen att bygga upp något nytt och driva förändring
Kan växla mellan stort och smått, samt fokusera om vid skiftande prioriteringar
Har en god känsla för kundkommunikation & bemötande både fysiskt & digitalt
Är kommunikativ och coachande

Detta är en unik chans att vara med och driva utvecklingen i en bransch med stor potential. Vi på First Camp gillar att utmana, är engagerade i våra gästers upplevelser, resultatdriven och ohierarkiska.
Tjänsten innebär en del resande men är tänkt att vara placerad på något av våra supportkontor.

Publiceringsdatum
2022-01-25

Så ansöker du
First Camp emotser din ansökan omgående.
Du ansöker och läser mer via 4potentials hemsida: https://4potentials.se/searchmission/branschledare-soker-driven-och-analytisk-kandidat-till-roll-som-customer-insight-and-relationship-manager/
I denna rekrytering samarbetar de med 4potentials varför du gärna får säga om du är medlem i 4potentials eller såg annonsen via 4potentials. I ett senare skede kan 4potentials komma att bli involverade i urvalsarbetet för tjänsten.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Four Potentials AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Four Potentials AB (org.nr 556825-3131), https://4potentials.se/lediga-tjanster/
115 20  STOCKHOLM

Arbetsplats
First Camp

Jobbnummer
6277021

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Four Potentials AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Four Potentials AB: