Customer Insight Analyst
E.ON Energilösningar AB [SE] / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
2018-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Insight Analyst" (publicerad 2018-10-01) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos E.ON Energilösningar AB [SE] i Malmö,
Karlshamn,
Norrköping,
Örebro,
Järfälla eller i
hela Sverige Förutom att sträva efter att tillgodose våra kunders behov har vi också våra 62 000 anställda i mer än 30 länder för ögonen. För att de gör oss till vad vi är: ett av världens största privatägda energiföretag. Upptäck möjligheterna på E.ON.
E.ON söker en Customer Insight Analyst
På E.ON är alla lika olika, men vi har samtidigt en sak gemensamt: vi brinner för vårt mål - att ställa om till 100 % förnybar och återvunnen energi senast till år 2025. Det är ingen liten ambition, och för att vi ska kunna nå dit krävs människor som vill vara med och göra skillnad och bryta ny mark tillsammans.
I rollen som analytiker kommer du framförallt att jobba med kundanalys men också med performance management inom ramen för vårt kundresearbete. I syfte att driva lönsamhet i linje med våra affärsmål med kunden i fokus blir ditt uppdrag att skapa kundinsikter som underlag till utveckling av strategiska och taktiska initiativ. I denna operativa roll är du starkt integrerad i våra affärer, i den löpande verksamheten, tex via Growth Teams.
Som Customer Insight Analyst har du bl.a. ansvar för:
att proaktivt driva kundinsiktsarbetet i alla våra kanaler, med stort fokus på digitalisering
att arbeta med den stora datamängd som dagligen genereras för att i samverkan med interna och externa stakeholders skapa insikter som förbättrar kundupplevelsen
använda service design arbetssättet och arbeta agilt för att tillsammans utveckla nya lösningar
att bygga upp ett nära samarbete med våra analyskollegor inom t ex Digital, City, Networks
att hålla workshops och presentationer och kommunicera insikter genom till exempel visualisering i dashboards.
För att lyckas väl i rollen som Customer Insight Analyst har du relevant akademisk examen och minst 5 års erfarenhet inom kundanalys. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av analys som t e x avancerad statistisk modellering, segmentering, orsaksanalys, korrelationsanalyser och statistisk slutledning. Det är meriterande om du som söker även har erfarenhet av beteendestudier, sociologi, etnografi och demografi.
Du bör ha vana att jobba med digitala mätverktyg såsom Google Analytics, open source verktyg som Python och R för att snabbt och agilt modellera, analysera och skapa insikter som teamen kontinuerligt kan agera på. Goda kunskaper om service design, kundresor och mätmetoder (t ex Net Promotor Score) är en stor fördel i ditt arbete.
Du har arbetat i en roll där din nyckelkompetens har varit inom kundanalys eller annan typ av dataanalys för bättre kundupplevelser. Du är analytisk med kommunikativ förmåga och ser det som en självklarhet att kunna förmedla något komplext på ett enkelt sätt vidare ut i verksamheten. Som person är du strategisk, affärsmässig och resultatorienterad. Du har en förmåga att skapa, bibehålla och utveckla relationer både internt och externt.
För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper stämmer överens med E.ONs värderingar så att du känner dig som en naturlig del av vår verksamhet:
"Vi sätter kunden i centrum, vi samarbetar, vi är innovativa och arbetar med ständiga förbättringar, vi når framgång tillsammans och vi agerar ansvarsfullt med ett öppet sinne."
Låter det intressant?
Ansök redan idag då vi behandlar ansökningar löpande, dock senast den 25 februari 2018.
För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef , Petra Janfelt, + 46 70 585 57 32
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle!
Varaktighet, arbetstid
Contract: regular. Fulltime Regular
Publiceringsdatum2018-02-02Ersättningmonthly
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-25
Ange följande referens när du ansöker: 86820
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSe kontaktpersoner i annonsen
FöretagE.ON Energilösningar AB [SE]
AdressE.ON Energilösningar AB [SE]
Street t.b.d.
21146 Malmö
KontorsadressAddressLine t.b.d.
Jobbnummer 3941836
Observera att sista ansökningsdag har passerat.