Customer Insight Analyst

E.ON Energilösningar AB [SE] / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Energilösningar AB [SE] i Malmö, Karlshamn, Norrköping, Örebro, Järfälla eller i hela Sverige

E.ON söker en Customer Insight Analyst
Hos oss är alla lika olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål att ställa om till 100 procent förnybar och återvunnen energi senast år 2025. Det är ingen liten ambition och för att kunna nå dit krävs människor som vill göra skillnad och bryta ny mark. Istället för att leva på naturen, måste vi börja leva med den. Nu gör vi stora investeringar för att vara med och skapa ett land som drivs av naturens kraft istället för på dess bekostnad.

E.ON söker en Customer Insight Analyst med placering i Malmö. Tjänsten är ett vikariat mellan december 2018 - November 2019 med möjlighet till förlängning.



I rollen som Customer Insight Analyst kommer du att arbeta med kundanalys samt performance management inom ramen för vårt kundresearbete. I syfte att driva lönsamhet i linje med våra affärsmål, med kunden i fokus blir ditt uppdrag att skapa kundinsikter som underlag till utveckling av strategiska och taktiska initiativ. I denna operativa roll är du starkt integrerad i våra affärer och i den löpande verksamheten.

Som Customer Insight Analyst har du bl.a. ansvar för:


att proaktivt driva kunskapsbyggande gällande våra kunders nuvarande och framtida behov, önskemål och beteende i alla våra kanaler, med stort fokus på digitalisering. Detta används t.ex. för att effektivisera kampanjer, hitta rätt budskap, vägleda produktutveckling, välja rätt kanal med rätt timing etc
att arbeta med stora datamängder som dagligen genereras för att i samverkan med interna och externa stakeholders skapa insikter som förbättrar kundupplevelsen, exempelvis skapa insikter och koppla till rekommendationer utifrån dashboards
använda service design som arbetsmetod samt arbeta agilt tillsammans med kollegor för att utveckla nya lösningar
skapa och följa upp KPI:er kopplade till kundresor
att bygga upp ett nära samarbete med våra analyskollegor inom E.ON koncernen, både i Sverige och globalt
att leda workshops och presentationer


För att lyckas väl i rollen som Customer Insight Analyst har du relevant akademisk examen och minst 5 års erfarenhet inom kundanalys. Vi ser gärna att du har god erfarenhet inom områdena Market Research, CRM-analyser, avancerad statistisk modellering, segmentering, orsaksanalys, korrelationsanalyser och statistisk slutledning. Det är meriterande om du som söker även har erfarenhet av beteendestudier, sociologi, etnografi och demografi. Du ska brinna för att skaffa dig insikter om våra kunder och omsätta det till bra affärsmässiga rekommendationer.

Erfarenhet av analysverktyget SAS samt, digitala mätverktyg liknande Google Analytics samt utvecklingsspråk (så som Python och R) är meriterande. Goda kunskaper om service design, kundresor och mätmetoder (t ex Net Promotor Score) är en stor fördel i ditt arbete.

Du har arbetat i en roll där din nyckelkompetens har varit inom kundanalys eller annan typ av dataanalys för att skapa goda kundupplevelser. Du är analytisk med kommunikativ förmåga och ser det som en självklarhet att kunna förmedla något komplext på ett enkelt sätt vidare ut i verksamheten. Som person är du strategisk, affärsmässig och resultatorienterad. Du har en förmåga att skapa, bibehålla och utveckla relationer både internt och externt. Vidare ser vi gärna att du är nyfiken och har ett skarpt sinne för kundupplevelser.



För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper stämmer överens med E.ONs värderingar så att du känner dig som en naturlig del av vår verksamhet:

"Vi sätter kunden i centrum, vi samarbetar, vi är innovativa och arbetar med ständiga förbättringar, vi når framgång tillsammans och vi agerar ansvarsfullt med ett öppet sinne."



Känner du att du passar in på beskrivningen och vill bli vår nya kollega? I så fall så välkomnar vi din ansökan redan idag då vi behandlar ansökningar löpande.

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef ,

Charlotte Bjurup, + 46 722 344119

För fackliga frågor, vänligen kontakta:

Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188

Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822

Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle!

Varaktighet, arbetstid
Contract: temporary. Fulltime Temporary

Publiceringsdatum
2018-10-01

Ersättning
monthly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 93306
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Se kontaktpersoner i annonsen

Företag
E.ON Energilösningar AB [SE]

Adress
E.ON Energilösningar AB [SE]
Street t.b.d.
21146 Malmö

Kontorsadress
AddressLine t.b.d.

Jobbnummer
4375382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Energilösningar AB [SE]

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Energilösningar AB [SE]: