Customer contact officer till Hiab

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av kundservice, administration och är en nyfiken problemlösare? Trivs du att arbeta i ett brett kontaktnät, ge hög service för både interna och externa kunder samt har goda systemvanor? Då har vi rätt tjänst för dig!

Publiceringsdatum
2022-05-11

Om tjänsten
Som Customer contacts officer hos Hiab kommer du att ha ett tätt samarbete med interna funktioner och affärsområden. Du kommer ha mycket externa kontakter med kunder och säljbolag över hela världen där du kommer att ha eget ansvar för kundservice till vissa marknader, främst via mail. Rollen som Customer contacts officer innebär varierande arbetsuppgifter med kundadministration såsom orderhantering, fakturering, kreditering och ärendehantering. Du kommer att jobba i ett trevligt team om 4 kollegor i ett multinationellt företag i Kista.

I din roll som Customer contacts officer kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Orderhantering
• Fakturering och kreditering
• Hantera kundärenden och kundsupport
• Kontakt med interna och externa parter

Tjänsten som Customer contacts officer är ett konsultuppdrag med start omgående och kommer pågå 6 månader med goda chanser till förlängning. Tjänsten är på heltid med arbetstider förlagda mån-fre 08:00-16:30.

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom kundservice och administration. Vi söker dig med en god kommunikativ förmåga och som tidigare arbetat med breda kontaktytor. Viktigt för tjänsten är att du har goda systemvanor i Officepaketet, framför allt Excel. Har du arbetat tidigare i SAP eller annat affärssystem ser vi det som meriterande.

Som person är du serviceinriktad och tycker om administrativ problemlösning. Du har lätt för att knyta kontakter och nätverk. Vidare är du en trygg person som har lätt för att kommunicera och bygga relationer. Du är driven, noggrann och har ett öga för detaljer.

Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet inom kundservice och administration
• Goda systemvanor i Excel, SAP är meriterande
• Svenska och Engelska flytande i tal och skrift
• Serviceinriktad, noggrann och en problemlösare

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Hiab AB ingår i den finska Cargotec koncernen och är ett globalt industriföretag och marknadsledande inom produktion och distribution av kranar för lastbilar. Hiab omsätter ca 1,2 miljarder euro, har 3.400 anställda i 35 länder De största länderna är Sverige, USA, Finland, Spanien, Irland, Storbritannien och Polen.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Deni Ilic via deni.ilic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänstmedarbetare, Kundservice, Customer Service, Administratör, Administration, Kundkontakt, Kundsupport, SAP, Excel, Svenska, Swedish, Engelska, English, Kista, Stockholm, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-38101".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Deni Ilic
Deni.Ilic@adecco.se

Jobbnummer
6634214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: