Customer Care Representative Nilfisk

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-10-06

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering efter 6 månader. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Nilfisk har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Nilfisk en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Nilfisk har i över 100 år att tillverkat och sålt produkter av högsta kvalitet över hela världen. De har framgångsrikt anpassat sig efter marknaders och kunders växlande behov av innovativa produkter och lösningar. Med en global säljstyrka och beprövade försäljningskanaler har de etablerat starka och värdefulla kundrelationer och partnerskap världen över. Deras främsta produktlinjer är golvvårdsutrustning, dammsugare och högtryckstvättar, samt ett brett utbud av dammsugare och högtryckstvättar för hemmabruk till kunder över hela världen. Nilfisk Group har sitt huvudkontor i Danmark och försäljningsföretag i över 40 länder, bland annat i Sverige där huvudkontoret är beläget i Mölndal.


Dina arbetsuppgifter
Som Customer Care Representative på Nilfisk är ditt huvudsakliga fokus att supportera Nilfisks befintliga och blivande företagskunder vilket du gör via telefon och e-post. Du hjälper kunder i frågor inom försäljning, teknisk rådgivning av produkter och logistik. Du ansvarar för dina ärenden under hela processen och att hitta rätt lösning till kund samt administrerar ärendena i affärssystem. I denna roll arbetar du tätt med kollegor inom försäljnings- och serviceteamet, det innebär att rollen präglas av intresse för försäljning och de tekniska lösningar Nilfisk erbjuder.

Att vara Customer Care Representative är en dynamisk roll där du får arbeta med att säkerställa kundens framgång med Nilfisks produkter, både på egen hand och med kollegor. Nordic Customer Care utgörs av ca 20 personer, varav ungefär 13 medarbetare i Mölndal. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets produkter och system. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla och av att ha roligt på jobbet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst gymnasieutbildning
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Har en god datavana
• Ett par års arbetslivserfarenhet ifrån kundservice, innesälj eller liknande
Meriterande
• Erfarenhet av SAP eller Sales Force.
• Du behärskar fler nordiska språk än svenska då du ingår i ett team med finsk-, norsk- och dansktalande kollegor.

I rollen som Customer Care Representative ser vi att du får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor, då du pratar med många kunder dagligen. Du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Du har en god social förmåga och är duktig på att bygga långsiktiga relationer. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, därför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du ser konsekvenserna av din arbetsinsats och du anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg, Mölndal
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundtjänst, customer support, customer experience, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, customer care, försäljning, Göteborg, Mölndal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
6019892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: