Customer Care Guide på Trek Sweden
Trek Sweden AB / Kundservicejobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trek Sweden AB i Halmstad Sedan 2010 säljer Trek Sweden AB cyklar och tillbehör till återförsäljare i Sverige och Finland via eget kontor i Halmstad. Samarbete finns med Trek Danmark.
Trek startades i USA år 1976 och huvudkontoret ligger i Waterloo, USA. Med närvaro över hela världen räknas Trek Bicycle Corporation till ett globalt ledande företag inom design och tillverkning av cyklar och tillbehör. Globalt har Trek vuxit ca 70% under ett årtionde och fortsätter växa. Kontoret i Sverige behöver nu stärka upp sin Customer Service avdelning och söker därför en svensk-, dansk- och engelsktalande serviceinriktad person som vill arbeta i en internationell miljö, älskar cyklar och trivs med att arbeta i sportbranschen.
Publiceringsdatum2020-01-10Dina arbetsuppgifterSom Customer Care Guide i vårt team arbetar du dagligen med att bibehålla marknadens högsta servicenivå mot fasta återförsäljare och mot våra medarbetare. Du löser problem, du förenklar processer och sprider glädje. Detta gör du via våra interna datasystem, via telefon och mail.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta hand om löpande ordermottagning, kundsupport, försäljning och uppföljning, teknisk support, sköta reklamationsärenden, internsupport, interaktion med kunder, medarbetare och samarbetspartners i Sverige, Danmark och Finland men även internationellt.
Övriga uppgifter kan förekomma, som behjälplig vid event och andra kundaktiviteter.
BakgrundFör att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en gymnasieutbildning eller likande, gärna med teknisk inriktning. Vi ser gärna att du har ett stort cykelintresse. Du behärskar både svenska och danska i tal och skrift och då koncernspråket är engelska är det en förutsättning att du behärskar även detta i tal och skrift.
Du ska ha goda kunskaper i Microsoft Office. Erfarenhet från CRM-system är meriterande. Du ser kundservice och gott bemötande som en självklarhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga och sociala egenskaper.
Arbetslivserfarenhet
Arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande. Cykelintresse eller erfarenhet från cykelbranschen är meriterande
Hur söker jag tjänsten?
När du söker tjänsten vill vi att du bifogar ett CV och ett personligt brev där du berättar som dina tidigare erfarenheter. Vi går löpande igenom ansökningarna och då tjänsten kommer tillsättas snarast ska du inte vänta med att lämna in din ansökan. De som bäst matchar våra önskemål kommer att bli kontaktade för en personlig intervju. Varmt välkommen med din ansökan, som vi vill ska vara på engelska.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-09
AdressTrek Sweden AB
Karlsrovägen 77
30241 Halmstad
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Customer Care Guide".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trek Sweden AB (org.nr 556800-5200),
https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/ Karlsrovägen 77 (
visa karta)
302 41 HALMSTAD
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
treksweden@trekbikes.com Jobbnummer 5035806
Observera att sista ansökningsdag har passerat.