Customer Advisor på deltid till Collections
Noba Bank Group Ab (publ) / Kundservicejobb / Stockholm
2025-09-30
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Noba Bank Group Ab (publ) i Stockholm Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt svenska eller norska Collections-team! Här blir du en del av ett team på cirka 20 personer som arbetar heltid och deltid, med målet att hjälpa våra kunder med ekonomiska svårigheter att komma upp på banan igen. Är du lite orolig över norskan? Ingen fara! Majoriteten av våra kollegor i det norska teamet pratar svenska (eller svorska) och det går jättebra. Det viktiga är att du känner dig bekväm!
Om rollen
Collections är en utgående verksamhet där du till största del kommer att ringa ut till kunder som av något skäl ligger efter med sina betalningar. I vissa fall finns det enkla lösningar, i andra fall kommer du behöva lägga upp en långsiktig plan tillsammans med kunden. Du kommer även till viss del ta emot inkommande telefonsamtal från kunder som själva tar kontakt med oss. Kopplat till samtalen tillkommer en del administration men rollen i sig är telefonbaserad och därför söker vi dig som trivs med att prata med kunder och som ser varje samtal som en möjlighet att hjälpa!
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är engagerad och drivande - både i mötet med kunder och i din egen utveckling. Vi värdesätter att du bidrar aktivt i teamdiskussioner och möten, även i situationer där du kanske inte har den djupaste kompetensen. Hos oss arbetar vi i en regelstyrd verksamhet, och det är avgörande att du har förståelse för det ansvar som följer med att jobba på bank, särskilt när det gäller att följa de regelverk vi har att förhålla oss till. Exempel på regelverk vi berörs av är GDPR, banksekretess, AML regelverk och verifiering av identitet. Vi behöver även tänka på hur vi kommunicerar med våra kunder både muntligt och skriftligt.
Viktigt för dig att veta om:
Denna tjänst startas med en två veckors utbildning på heltid på kontoret. För att du ska få bra förutsättningar att börja arbeta krävs det så hög närvaro som möjligt under dessa två veckor, med undantag för obligatoriska moment i skolan.
Schemaläggning:
Passen vi erbjuder är främst förlagda under 4 dagar vid varje månadsbryt samt 3 dagar i mitten på varje månad. Övrig tid under månaden har vi sällan behov av fler timmar, om det inte är för att täcka upp för exempelvis sjukdom. Under sommaren kan du räkna med att kunna arbeta heltid vissa veckor. Vi schemalägger cirka en månad i taget, en månad i förväg.
Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av att jobba med service/människor på något sätt
Har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% som sträcker sig minst 1 år, exempelvis studier
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Är bekväm med att dagligen tala med norska kunder
Det är meriterande om du:
Har arbetat i kundtjänst med service över telefon eller nära relaterat arbete
Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom bank/finans
Är bekant med norska språket
För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du behöver vara:
Serviceinriktad & kommunikativ: Du har en förmåga att lyssna och förstå människors olika behov, samtidigt som du i kontakt med andra människor vågar kravställa.
Resultatorienterad: Du drivs av att uppnå konkreta resultat och mål, exempelvis inom kundnöjdhet.
Flexibel: Du kan anpassa dig till olika situationer som uppstår i arbetet och är duktig på att prioritera.
Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen.
Praktisk information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Kontoret på Gävlegatan 22 i Stockholm Anställningsform: Särskild visstidsanställning Omfattning: Vid behov, se stycket "schemaläggning" ovan Arbetstider: 9-17 Timlön Lönen för denna tjänst ligger i spannet 160-170kr/h och fastställs individuellt utifrån relevant kunskap, erfarenhet och utbildning.
Har du hört om NOBAVERSE? I vårt NOBAVERSE värdesätter vi öppenhet, tillit och mångfald. Hos oss får du påverka din utveckling och ha roligt på vägen mot våra mål - allt i en lite extra bubbly miljö! Läs mer om vårt medarbetarlöfte på vår karriärsida.
Vad händer när du har skickat in din ansökan?
I denna process kan du förvänta dig tester som ett första steg, därefter en telefonintervju och till sist en intervju tillsammans med ledaren för teamet. Vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till under FAQ.
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot din ansökan! NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Noba Bank Group Ab (publ) (org.nr 556647-7286),
https://www.noba.bank/ Arbetsplats Noba Bank Group
Kontakt Ellen Smits
ellen.smits@nordax.se Jobbnummer 9532457