Cuebid söker SupportTekniker

Cuebid AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cuebid AB i Solna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Cuebid

Cuebid AB är en av Sveriges ledande systemintegratörer inom IP kommunikation, datasäkerhet, unified communication, virtualisering och datalagring. Vi hjälper Sveriges mest krävande kunder designa, implementera och supportera nästa generations datacenter. Små- och medelstora företag hjälper vi med hosting och drift av deras IT-miljöer från våra egna datacenter i Sköndal och Bromma. Cuebid arbetar i nära partnerskap med våra kunder och leverantörer som är några av branschens främsta aktörer och inkluderar bland annat Aruba Networks, Blue Coat, Extreme Networks, Fortinet, F5-Networks, HP, Juniper Networks, LifeSize, McAfee, Microsoft och NetApp.

Publiceringsdatum
2014-09-02

Om tjänsten
Cuebid har under 2013/2014 expanderat kraftigt och är i behov av en driven och tekniskt kunnig person till vår IT-support. Du kommer ingå i ett team med djupa tekniska kunskaper inom datasäkerhet, ip-kommunikation, serveradministration, virtualisering och datalagring, där din roll är att ha ta hand om First Line och därmed vara den som våra kunder först får kontakt med hos Cuebid Support. Kunderna består till stor del av olika företag som lagt ut sin IT-drift till Cuebid, och de supportärenden som kommer in rör ofta frågor och problem hos deras användare.
Som First Line blir ditt jobb att ta emot supportärenden från kunder via telefon eller mail, registrera dessa och arbeta med att lösa dessa ärenden. Du har teamets resurser och kunskaper till ditt förfogande och kan vidarebefordra ärenden till övriga i teamet vid behov. Vid problem med hårdvara tar du kontakt med Cuebids leverantörer och tillser att utbyten sker så smidigt som möjligt för kunden. Arbetet kommer inledande att utföras helt från Cuebids kontor i Solna, men kan senare även medföra support på plats hos våra kunder.

Kunskapskrav och erfarenhet

Hög social kompetens är ett krav då du kommer att ha stor kontakt med Cuebids kunder. För oss är det viktigt att du är van att ta eget ansvar, klarar av att organisera och strukturera ditt arbete, är serviceinriktad och har ett stort intresse för teknik. Då våra kunder i stor utsträckning använder Microsofts produkter bör du ha god kännedom om dessa. Du får gärna ha arbetat med liknande uppdrag tidigare. Kunskap och erfarenhet av arbete (och gärna certifieringar) med en eller flera produkter från Cuebids leverantörspartners är meriterande men inget krav.

Att jobba på Cuebid

På Cuebid har alla medarbetare stor frihet under ansvar. Cuebid är ett kunskapsföretag och vi arbetar mycket i team. Vi tror att den lustfyllda arbetsplatsen skapar bäst förutsättningar för goda resultat och personlig utveckling. Du kommer till ett kompetent gäng med bl.a. marknadens kanske bästa teknikteam. Har du teknisk IT även som hobby och ständigt vill lära dig mera, så kommer du trivas hos oss.

Din ansökan

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande! Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: henric.pettersson@cuebid.se

Kontakt
Henric Pettersson, Ansvarig Drifttjänst 0840021080 henric.pettersson@cuebid.se

Företag
CUEBID AB

Adress
CUEBID AB
Gustav III:s Boulevard 42, 8 tr
16973 Solna

Kontorsadress
Gustav III:s Boulevard 42, 8 tr
Solna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-40021080
E-postadress: info@cuebid.se

Jobbnummer
1983332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cuebid AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cuebid AB: