CRM-ansvarig
3 / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige 3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.
Vill du vara med och arbeta för att få Sveriges nöjdaste kunder? Då ska du söka rollen som CRM-ansvarig på 3, där du tillsammans med kollegorna inom Lojalitetsavdelningen har en central roll i våra kunders upplevelse och nöjdhet. Du kommer att rapportera till chefen för Lojalitetsavdelningen, som ingår i affärsenheten Produkt & Verksamhetsutveckling. Målbilden för Lojalitetsavdelningen är att öka både lojalitet och lönsamhet, vilket mäts genom tydliga nyckeltal såsom intäkt och marginal per kund och kunder som väljer att lämna respektive att stanna hos oss.
Som CRM-ansvarig har du ansvar för:
• Den strategiska och taktiska bearbetningen av 3s konsumentkunder
• Utveckling av kors- och merförsäljning, med utgångspunkten att tillföra kundnytta, vilket ställer stora krav på analys, segmentering och val av kommunikationsstrategi och kanal.
• Planering, genomförande och uppföljning av kampanjer och aktiviteter tillsammans med andra avdelningar, såsom försäljning, finans, produkt och marknad.
• Kontinuerlig kundanalys och uppföljning av enhetens nyckeltal såsom nöjd kund, avhopp och intäkt per kund, samt säkerställande av åtgärdsplan vid behov.
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller liknande, som arbetat minst fem år, och med relevant bakgrund för rollen, gärna med erfarenhet från B2C, lojalitet, CRM och/eller snabbrörliga produkter. Du har god förståelse för och är naturligt nyfiken på alla delar i kundresan och är van att jobba nära andra discipliner, såsom finans, marknad, försäljning, analys, produkt och kundservice.
Som person är du engagerad, driven, resultatfokuserad och van att ta egna initiativ. Du är skicklig på att driva frågeställningar framåt i både projekt- och linjeform, vilket ställer krav på ledaregenskaper och ett strukturerat arbetssätt. Rollen kräver att du trivs med att kombinera strategiskt tänk med en "kavla-upp-ärmarna-attityd". Du är affärsinriktad och mycket analytisk och kan växla kreativitet med detaljer. En ödmjuk inställning och en god kommunikativ förmåga är en förutsättning då du kommer att ha ett nära samarbete med olika delar av organisationen.
Vi erbjuder dig karriärmöjligheter och en central roll på en arbetsplats som utsetts till en av Sveriges bästa. Vårt arbetsklimat präglas av öppenhet, engagemang och framåtanda.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på vårt huvudkontor på Lindhagensgatan på Kungsholmen.
Urval och intervjuer sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2016-03-04ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2707772
Observera att sista ansökningsdag har passerat.