CRM Kampanjtekniker
AB Svenska Spel / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Svenska Spel i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Norrköping,
Gotland eller i
hela Sverige På Svenska Spel får du jobba med att sprida glädje och spänning. Med spel som Lotto, Triss, Stryktipset och Vegas, samt på Casino Cosmopol, erbjuder vi några av Sveriges mest underhållande och bästa spelupplevelser. Hos oss får du ett meningsfullt och spännande jobb, där idrott, Stockholms utbud och Gotlands lugn alltid är nära.
Samtidigt som vi vill skapa Sveriges bästa spelupplevelser vill vi ta ett stort socialt ansvar. Därför hjälper vi till exempel våra kunder att hålla koll på och sätta gränser för sitt eget spelande, istället för att övertyga dem att spela mer. Vi sponsrar också svensk idrott på alla nivåer - från ungdom till elit. Om du blir en av oss på Sveriges marknadsledande spelbolag får du vara med och skapa framtidens sunda spelmarknad.
Med starkt kund- och digitalt fokus stärker Svenska Spel upp CRM-avdelningen
Svenska Spel har påbörjat en spännande resa mot personaliserad direktkommunikation i egna kanaler och i externa köpta digitala kanaler och söker nu en kampanjtekniker till CRM-teamet. Uppdraget för teamet är att utveckla befintliga kunder långsiktigt med relevant direktkommunikation utifrån kundens hela engagemang. Svenska Spel upphandlar nu en komplett CRM-plattform för systemstöd så rollen som kampanjtekniker är central framåt och är med och bidrar till att lyfta Svenska Spels CRM till nästa nivå.
Om rollen
Som Kampanjtekniker är du den som ansvarar för våra målgruppsurval, och säkerställer att rätt kund får rätt kommunikation i rätt kanal med hjälp av våra olika CRM-verktyg. Du bygger våra flöden, målgruppsurval, logik för personalisering och utför testning av automatiserade kommunikationer för att säkerställa bästa möjliga målgrupp för så hög relevans som möjligt i riktad kommunikation. Du gör också enklare uppföljningar samt initierar och driver aktiviteter inom ramen för direktkommunikation. Du är en viktig kugge i att vi agerar utifrån våra kunders händelser och kundresor, att vi skapar ett effektivare arbetssätt internt liksom att vi genom kundinsikter bidrar till den beslutade kundförflyttningen. Du kommer arbeta med många olika kanaler och du kommer vara i framkant de närmaste åren inom riktad kommunikation och framförallt inom digital kommunikation.
Din bakgrund och profil
Som person är du intresserad av spel och gärna även sport då detta är vår vardag. Du har en tydlig teknisk/systemvetenskaplig bakgrund eller motsvarande tekniskt intresse. Du har gärna erfarenhet av digital riktad kommunikation till slutkonsument från retail eller från spelbranschen. Tidigare erfarenhet av liknande roll eller arbete i kampanj- och omnikanalverktyg samt databasadministration är starkt meriterande.
Rollen ingår i Kund & Marknadsavdelningen på Svenska Spel och du rapporterar till chef CRM. Vi är idag ett engagerat och kompetent team bestående av sju medarbetare i blandade åldrar och kön som alla arbetar på vårt helt nya kontor i Arenastaden. Vi har ett nära samarbete med våra kollegor på Content, Inhouse samt On/Offlinekanalerna vilka merparten är placerade i Visby så därför ingår också en del resor till Gotland.
Välkommen med din ansökan senast den 10 april 2016
Vid frågor om tjänsten är du välkommen kontakta chef CRM Jeanette Eliasson. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Lidehäll, HR. Facklig kontakt är Johnny Wid, Unionen. Tfn 010-120 00 00, mail fö
rnamn.efternamn@svenskaspel.se .
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2016-03-21ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Svenska Spel
AdressAB Svenska Spel
NORRA HANSEGATAN 17
62139 Visby
KontorsadressNORRA HANSEGATAN 17
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2735214
Observera att sista ansökningsdag har passerat.