Credit Controller till internationellt företag!
Randstad AB Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Tyresö,
Lidingö,
Värmdö,
Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Tyresö,
Lidingö,
Värmdö,
Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Redo för drömjobbet?Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad
Vi söker dig som har intresse för ekonomi, trivs med kundkontakt och vill arbeta i en internationell miljö! Uppdraget är hos en av våra kunder i södra Stockholm.
Som Credit Controller bevakar du och har daglig kontakt med kunder för att säkerställa betalningar. Du samverkar med kunder samt sälj- och ekonomiavdelningar för att lösa kreditproblem. Du ansvarar för att vidta olika åtgärder vid utebliven betalning. Du tillhör en ekonomiavdelning som består av 5 medarbetare och rapporterar till den nordiska Controllern. I rollen som Credit Controller ingår även kontakter med moderbolaget i Holland.
Några av dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• Kreditbevakning och uppföljning av kundernas kreditstatus
• Bokföring och hantering av bonusberäkning för kunder
• Analys och planering av åtgärder vid betalningssvårigheter
• Daglig uppföljning av kunder som överskridit sin kreditgräns
• Upprätta kreditrapporter
Bakgrund och personliga egenskaper
Du har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har erfarenhet av ekonomiskt arbete och trivs med att ha kontakt med kunder över telefon. Dina datakunskaper är goda och du har erfarenhet av att arbeta i SAP. Du har en positiv inställning och är framåt som person. Du har förmåga att arbeta noggrant och självständigt och har en hög integritet.
Vår kund är ett internationellt bolag med verksamhet över hela världen och på Stockholmskontoret har man hand om den nordiska marknaden. Teamet präglas av god stämning och gemenskap där samarbete är av stor vikt.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid och ska tillsättas snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Carin Wall 08-693 94 51.
Om detta ser intressant ut sök redan idag!
Vi ser fram emot din ansökan.
Publiceringsdatum2013-01-25Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarin Wall 08-693 94 51
FöretagRandstad AB Stockholm
AdressRandstad AB Stockholm
Box 17193
10462 Stockholm
Jobbnummer 1449138
Observera att sista ansökningsdag har passerat.